شرایط جدید معافیت مالیاتی اعلام شد

تغییرات معافیت مالیاتی بعضی از واحدهای تولیدی ابلاغ گردید.
به گفته TSEpress طبق مصوبه هیئت دولت، معافیت مالیاتی واحدهایی که ازشروع سال ۹۵ پروانه بهره‌برداری اخذ نمودند با تغییراتی مواجه شدند.
طبق مصوبه هیئت وزیران ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم موضوع ماده ۳۱ قانون رفع مشکلات تولید رقابت‌پذیر با تغییراتی همراه بوده است. که طبق آن واحدهای تولیدی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم که از شروع سال ۹۵برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر گردیده ولی تاریخ شروع به کار یا بهره‌برداری انها قبل از سال ۹۵ بوده است ، دوره بهره مندی از معافیت مالیاتی آنها از شروع سال ۹۵ می باشد.
طبق ماده ۱۳۲ قانون براین تاکید شده که، درآمد ابرازی برگرفته از فعالیت‌های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از سوی وزارتخانه‌های مربوطه برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد گردیده است و نیز درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص ذکرشده که از تاریخ مذکور از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز صادر خواهد شد ، از تاریخ شروع بهره‌برداری یا استخراج یا فعالیت طی 5 ‌سال و در مناطق کمترتوسعه‌یافته به مدت 10 سال با نرخ صفر مشمول مالیات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *