درخواست وزیر صنعت برای آزاد شدن معامله ارز با نرخ توافقی از جهانگیری

وزیر صنعت از معاون اول رئیس جمهور خواست تا معامله ارز را با نرخ توافقی بین صادرکننده و واردکننده آزاد نماید وبرای قیمت آن سقفی مشخص نشود.
محمد شریعتمداری، در مراسم روز ملی صنعت و معدن، از جهانگیری درخواست کرد تا معامله ارز را به نرخ توافقی بین صادرکنندگان و واردکنندگان آزاد کند و سقفی برای آن تعیین نشود. وی گفت: باید صادرکننده و واردکننده با نرخ توافقی، ارز را بفروشند که البته بازار ارز دارای محدودیت و حساسیت هایی است که ما از آن آگاهی داریم ولی باید شرایطی فراهم شود تا با معامله آزاد ارز صادرات و واردات آزاد شود.
شریعتمداری افزود:23 هزارمیلیارد تومان منابع برای تولید تخصیص داده شده است که باید این منابع پرداخت شود وی گفت:همه معتقدند که مالیات بر ارزش افزوده خوب نیست ولی ما از مجلس این درخواست را داریم که برای حمایت از تولید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین هزینه های تامین اجتماعی هم باید کاهش پیدا کند زیرا سهم کارفرما بسیار زیاد است و اگر تولید سرپا باشد مالیات این شرکت های تولیدی به دولت کمک خواهد کرد و ما تمام تلاش خود را برای تشویق مردم انجام خواهیم داد که کالای ایرانی بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *