خودروهای موجود در گمرکات کشور تعیین تکلیف می شوند

هیات وزیران تکلیف خودروهایی که در گمرک ها هستند و دارای ثبت سفارش و واجد شرایط و ضوابط فنی واردات خودرو می باشند ولی به علت محدودیت ثبت سفارش اجازه ورود نداشته‌اند، را مشخص کرد.
ترخیص خودروهای سواری که ثبت سفارش معتبر یا قبض انبار معتبر در اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی به تاریخ 9 دی ماه ۱۳۹۶ و قبل از آن را دارند، با رعایت پرداخت حقوق ورودی وبهره مندی از شرایط آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو در زمان ورود خودرو به کشور مجاز می باشتد.
طبق این گزارش، خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی و کمتر که ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی را دارا هستند ، بدون نیاز به رعایت مصوبه مربوط به خودروهای دارای ارزش بیشتر از ۴۰ هزار دلار، با تعیین و پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی مازاد بر ماخذ حقوق ورودی، قابل ترخیص هستند.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9 اسفند طی بخشنامه‌ای اعلام نمود ترخیص کلیه خودروها (به استثنای خودروهای مربوط به محل مصوبات جانبازان و معلولان) که تا قبل از9 دی ماه ثبت سفارش شده اند و دریافت درخواست ابطال اظهارنامه‌های مربوط، فقط به اعلام شماره ثبت سفارش، شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام لازم می باشد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی در 16 اسفند بیان کرد: خودروهای لوکس یا غیر لوکس جزو کالاهایی هستند که تعیین تکلیف حکمی برای آنها انجام شده است و تعیین تکلیف اجرایی آنها متولیان دیگری خواهد داشت و در ماده 7 آیین نامه قاچاق کالا و ارز، ازصادرات این کالاها گفته شده که تا این زمان اتفاقی صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *