خارج شدن واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار ۴۲۰۰تومانی

طبق شنیده ها،در حال حاضر 3 شرکت واردکننده موفق شده اند که ارز با قیمت 4200 تومانی دریافت کنند و یک شرکت که هم واردات و هم تولید می کند نیز موفق به دریافت 4 پارت از این ارزها شده است. به گفته عصرخودرو، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو،دریافت ارز 4200 تومانی از طرف دو شرکت را تایید کرد،و افزود: به دلیل فعل و انفعالات صورت گرفته و هزینه هایی که انجام شده ، تقریبا نرخ واقعی برای واردکنندگان خودرو 4850 تومان شد.
وی درباره افزایش این نرخ گفت: در حال حاضر 10 درصد مبلغ مورد نیاز واردکنندگان نگهداری می شودو ارز مورد نیاز نیز به به صورت یورو به آن ها داده می شود و طبق فرمولی، این یورو به دلار تبدیل میگردد.پس از آن که وجه ریالی برای یورو پرداخت شد این رقم تبدیلی بر تعداد دلاری که از تبدیل یورو به دلار به دست وارد کننده رسیده، تقسیم می شود که به این صورت نرخ تخصیص یافته به واردکنندگان به 4850 تومان خواهد رسید.
دادفر درباره محدودیت استفاده از دلار 4200 تومانی جهت واردات گفت : فرایند زمان ثبت درخواست تا زمان دریافت تقریبا 40 روز زمان میبرد ولی از آن جا که بانک ها اعلام می نمایندکه این ارز هنوز به طور کامل به آن ها داده نشده، محدودیت در استفاده به وجود می آید و تعداد کمی از واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند کاملا به صورت اتفاقی و البته به سختی موفق شدند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودروگفت : در حال حاضر خودرو از اولویت دریافت دلار 4200 تومانی خارج شده است و به درخواست هایی که قبل از این به ثبت رسیده اعلام خواهد شد که باید مستندات خود را در سامانه جامع تجارت ارایه کرد ولی با مراجعه به این سامانه، متوجه می شویم که خودرو از فهرست دریافت دلار 4200 تومانی خارج می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *