حمل ۱۰۰ میلیون تن بار از طریق ریل

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه در سال قبل ۴۷ میلیون تن بار توسط راه‌آهن جابجا شد بیان کرد: تا 3 سال آینده باید ۱۲۰ میلیون تن بار از راه ریل و راه‌آهن جابجا گردد و ظرفیت موجود هم اکنون ۱۰۰ میلیون تن بار می باشد.
سعید محمدزاده در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی درباره افزایش خطوط راه آهن و افزایش سهم ریل از بار و مسافرگفت: در سال قبل ۱۳۰۰ کیلومتر خط آهن جدید احداث شد که 500 کیلومتر آن را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و 800 کیلومتر آن توسط راه آهن احداث شده است.
وی درباره راهکارهای جدید راه آهن جهت تامین مالی پروژه‌ها استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است افزود: با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ناوگان ریلی را توسعه می دهیم و برای مدل‌های تامین مالی از بازار سرمایه کمک میگیریم.
محمدزاده درباره سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران افزود: تعرفه‌های حمل بار برای واگن‌های دارای بار امسال کاهش پیدا می کند و به دلیل این سیاست‌های تشویقی جابجایی بار و مسافر از طریق راه‌آهن افزایش پیدا میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درسال ۹۵ میزان جابجایی بار از طریق ریل به ۴۰ میلیون تن بار و در سال 96 به ۴۷ میلیون تن بار رسیده است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: از ۲۲ میلیارد تن کیلومتر حمل بار در سال ۹۲ به ۳۰.۳ میلیارد تن بار در سال ۹۶ رسیده ایم.
وی گفت: برای نخستین بار است که با بهره گیری از ظرفیت ماده ۶۷ قانون توانستیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در راه‌آهن از طریق بازار سرمایه ضمانت نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *