توقف پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضرور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم درستی گرفته شد که از این هفته برای کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و کالاهای غیرضروری نباید ارز از کشور خارج شود، که به حمایت تولید کشور کمک خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: التهابات و هیجانات اخیر در زمینه اقتصادی مانند بازار طلا و خودرو، دلایل اقتصادی واقعی نیست و علت بیشتر این التهابات، غیر اقتصادی وبه خاطر فضای روانی و سیاسی می باشد.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: هنگامی که آمریکایی‌ها در برجام بودند اقدامی برای ما در زمینه اقتصاد نکردند پس با خروج آنها از برجام تاثیری بر اقتصاد ما ایجاد نمی شود. و نوسانات ایجاد شده در بازار طلا و سکه کوتاه مدت است که باید دولت در این باره سیاست های ارزی بانک مرکزی را بهبود ببخشد.
پورابراهیمی افزود: به دلیل نبودن سیاست‌های منطبق با رویکردهای تخصصی اقتصادی، بین نرخ بازدهی دارایی‌های واقعی در اقتصاد و نرخ بازدهی دارایی مالی فاصله زیادی هست و این شکاف اثرات بسیاری در زمینه ساختار نظام تأمین مالی در اقتصاد خواهد گذاشت. وی افزود: نرخ‌های واقعی بازدهی در اقتصاد کشورمان کمتر از نرخ بازدهی سود سپرده ها می باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:طبق گزارش‌ها ، بانک‌ها سود سپرده 15 درصد را رعایت نمی‌کنند و نیز بانک مرکزی سال گذشته 5 درصد سود سپرده را افزایش داد که بدترین اشتباهی بود که انجام داد و حدود 15 هزار میلیارد تومان هزینه اضافی به نظام بانکی تحمیل نمود. که مهمترین مشکلات تولید کنندگان هزینه زیاد تأمین مالی می باشد که باید نرخ سود سپرده در اقتصاد به تدریج کاهش پیدا کند و متناسب با تورم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *