توزیع 6 میلیارد دلار ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی بین صنایع در دو ماه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد:در 2 ماهه اول سال حدود ۶ میلیارد دلار ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی به تولیدکنندگان عرضه شده است ولی در مورد به‌موقع در اختیار صنایع قرار گرفتن آن مشخص نیست.
سعید باستانی درمورد تاثیر گذاری افزایش نرخ ارز بر افزایش صادرات،گفت: اگر افزایش نرخ ارز کنترل شود بر مقدار صادرات محصولات کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت ؛ ولی اگر افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه مصرفی شود تاثیر آن منفی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صنایعی که بر مبنای بومی داخل هستند و قابل صادرات هستند سود خواهند برد مثل: پیله و ابریشم و فرش دست‌بافت، گفت: افزایش قیمت ارز دربعضی از اقلام کالایی که نهاده و مواد اولیه آنها صادراتی است تاثیری نخواهد داشت.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه درباره اینکه صنایع که مواد اولیه آنها وارداتی می باشد و مصرف آنها در داخل کشور است از افزایش نرخ ارز بسیار ضرر خواهند کرد گفت :قطعا نمی شود گفت افزایش نرخ ارز به‌صورت مستقیم به نفع صنایع است یا خیر؟ولی در شرایطی که دولت ارز ارزان قیمت را برای تامین نهاده‌های وارداتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد افزایش قیمت‌ نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *