تفاهم‌نامه همکاری‌ حمل‌ و نقلی بین ایران و یونان به امضا رسید

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ و نقلی بین جمهوری اسلامی ایران و یونان خبر داد.
رضا نفیسی گفت: جلسه دو روزه مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و یونان در راستای توسعه بیشتردر این زمینه و برطرف شدن مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور در تهران تشکیل شد. در پایان این جلسه ، تفاهم نامه 18 بندی بین 2 کشور را «رضا نفیسی» مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و «تریانتا فیلوس» رئیس اداره کل روابط خارجی و امور بین‌الملل وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل یونان امضا نمودند.
نفیسی در این باره گفت: در این تفاهم‌ نامه، دو طرف خواستار تسهیل عملیات حمل‌ و نقل بین دو کشور و همچنین برطرف شدن مشکلات در این زمینه هستند. وی گفت: در این رابطه طرف ایرانی، اجرای کامل ماده 4 از موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای در سال 1990 درباره اجازه کامل بدون هیچ محدودیت یا انحصاری درمورد امکان حمل‌ونقل کالا به کشور ثالث را درخواست کرد و قرار است طرف یونانی در کارگروه مشترک آینده به این مساله رسیدگی نماید.
نفیسی با اشاره به اینکه طرف یونانی جهت حل مشکلات رانندگان ایرانی در این کشور قول مساعد داده است، گفت: دو کشورتمایل خود را برای گسترش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌‌ای مسافر بین دو کشوراعلام و بر اجرای کامل صورتجلسه کارگروه مشترک آتن در سال 2015 تاکید نمودند.
وی گفت: طرف ایرانی پیشنهاد گسترده برای همکاری در دیگر بخش‌های مربوط با حمل‌ونقل مانند سامانه‌های هوشمند (ITS)، برنامه‌های آموزشی ایمنی جاده‌ای، راهداری و دیگربخش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای را ارائه کرد و طرف یونانی از آن استقبال کرد.
این مقام مسئول گفت: برای تسهیل حمل‌ونقل کالا بین دو طرف مقرر شد زمان صدور ویزای رانندگان به حداقل برسد و همچنین طرف ایرانی اعلام نمود همکاری چندجانبه برای پیگیری راه‌اندازی راهگذر حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس – دریای سیاه بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان‌، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *