تعرفه پیشنهادی خودروهای وارداتی از طرف هیات دولت

با وجود آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با فرستادن طرحی جدید برای واردات خودرو به هیات دولت تلاش میکند از ورود بی‌رویه خودروهای خارجی به کشور ممانعت نماید؛ ولی همزمان با آن موضوع تغییرات در تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار دارد. در این خصوص رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت علاوه بر تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان نمود که دولت تلاش می کند که از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به کشور بپردازد.

علی علی‌آبادی فراهانی با عنوان اینکه مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو هنوز ابلاغ نگردیده است، می‌گوید: دولت در دو یا سه هفته آینده مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو را ابلاغ خواهد نمود. در این شرایط احتمال دارد وزارت صنعت از چند مسیر ، واردات خودرو به کشور را محدود نماید که نزدیک به5  ماه است سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو از طرف وزارت صنعت بسته شده است.

همچنین در صورتی که دولت تعرفه واردات را افزایش دهد و از طرف دیگر طرح وزیر صنعت برای مدیریت واردات خودرو به کشور نیز تصویب گردد، ثبت‌سفارش واردات احتمال دارد در اواسط آذرماه بازگشایی شود. در ضمن دولت تصمیم دارد از طریق افزایش تعرفه بخشی از سیاست‌های کنترلی خود بر واردات خودرو را اعمال نماید که به مدت چهار سال گذشته تعرفه واردات خودرو ثابت بوده است. اگر در شرایط کنونی  دولت اقدام به افزایش تعرفه نماید، اولین اتفاقی که رخ می دهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است که این افزایش قیمت باید از جیب مشتری پرداخت شود.
بنابراین سیاست دولت برای افزایش تعرفه اولین گزینه را که هدف می‌گیرد، مشتریان خودروهای خارجی است. این موضوع در حالی می باشد که به‌دنبال بسته‌شدن سایت ثبت‌سفارش قیمت خودروهای وارداتی به‌ طور کاذبی افزایش پیدا کرده است که اکثریت معتقدند پیامد سیاست‌های محدودکننده دولت می باشد و امید دارندد، که با باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش قیمت‌ها به حالت عادی خود بر میگردد.

بنابراین اینطور که پیش میرود ، بازار خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده بار دیگردچار افزایش قیمت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *