برگزاری همایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و چین در شانگهای

همایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و نیز مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار گردید.
این همایش با همکاری و تلاش کنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری انجام گرفت.
که در این همایش آقایان عسکر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم‌مقام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سرکنسول ایران حضور داشتند.
درطی ۱۰ سال گذشته چین مهم ترین و بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده و قبل از تحریم‌ها، در دوران تحریم ها و بعد از امضای برجام نیز چین همچنان بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران است.
ارزش تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار می باشد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
همکاری‌های دو کشور در راستای طرح «یک جاده- یک کمربند» در زمینه های حمل‌و‌نقل، نفت، گاز، پتروشیمی، متالوژی، ساخت‌و‌ساز و زیربنایی نیز در حال پیشرفت می باشد.
در ضمن در حاشیه این همایش، پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات صادراتی ایران و فناوری‌های نوین، از روز چهارشنبه فعالیت خود را به طور رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *