با پرداخت تعرفه،گوشی های قاچاق رجیستر می شود

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به کسب درآمد بی‌سابقه دولت از واردات قانونی موبایل پس از اجرای طرح رجیستری گفت : تعداد گوشی‌هایی که بعد از اجرای طرح امکان استفاده از شبکه را ندارد، قابل ملاحظه نمی باشد.
علی اکبر پوراحمد نژاد افزود: طبق اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقریبا کلیه برندهای تلفن همراه در برنامه شبکه‌ رجیستری قرار گرفته‌اند و طبق برنامه وزارت ارتباطات هم سایر مدل‌های بعضی برندها که هنوز طرح رجیستری در آنها اعمال نشده است به زودی شامل این طرح خواهند شد. که با اجرای طرح رجیستری درآمد کشور از محل واردات موبایل در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت:قبل از اجرای طرح رجیستری واردات تلفن همراه از راه قانونی صورت نمی گرفت به همین دلیل هزینه واردات تلفن همراه قاچاق با واردات قانونی اصلا قابل قیاس نبود.
پور احمد نژاد گفت: پس از اجرای طرح رجیستری به علت اینکه گوشی وارداتی به طور قاچاق امکان استفاده از شبکه را نداشت، گوشی‌های وارداتی از راه قاچاق حتی با هزینه بسیار کم هم دیگر هیچ ارزشی ندارد و قابل استفاده نمی باشد.
وی درمورد میزان درآمد دولت از واردات قانونی موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری گفت: آمارهای نهایی هنوز در دسترس نیست و این آمار از طریق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا 25 فروردین به ما اعلام می گردد.
وی افزود: میزان درآمد دولت ازراه واردات قانونی موبایل از طرف گمرک و طبق آمار گرفته شده از سامانه بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
پوراحمد نژاد درمورد مقدار تعرفه واردات موبایل افزود:عوارض واردات موبایل حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد می باشد که ۴ درصد از این رقم تعرفه واردات تلفن همراه می باشد و ۹ درصد ارزش افزوده و ۲ درصد هم مالیات تکلیفی است.
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: طبق قانون مهلتی 1 ماهه جهت اظهار گوشی‌های وارداتی به طور قاچاق تعیین شد تا دارندگان این گوشی‌های تلفن همراه با پرداخت تعرفه‌های قانونی بتوانند مجوز فعالیت در شبکه را دریافت نمایند.
پوراحمد نژادعنوان کرد: تعداد زیادی از این تلفن‌ها با پرداخت عوارض قانونی امکان استفاده از شبکه را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *