افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم درمدت  یک ماه گذشته رسید و هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۰۸ درصد افزایش در برابر ۱۲۹۲ دلار و ۴۲ سنت دادوستد  شد.

به  علت بلاتکلیفی درباره سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا که  وسیع ترین اصلاح نظام مالیاتی این کشور از دهه 1980 تاکنون محسوب میشود ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در طی یک ماه گذشته رسید.

تای وونگ، رئیس بخش فلزات گرانبها در موسسه بی ام او کپیتال مارکتس در نیویورک عنوان کرد : «در حالی که سرنوشت طرح اصلاح ساختار مالیاتی آمریکا در کنگره با تردید جدی رو به رو است، وضعیت دلار آمریکا به شدت کاهش داشته وبا این وضعیت احتمال دارد قیمت طلا در اوایل هفته آینده به سطح مقاومت فنی 1310 دلار برسد.»

روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب یک بسته کاهش مالیاتی موافقت نمود. ولی بسته پیشنهادی سنا در باره نظام مالیاتی با مقاومت هایی ازطرف بعضی از چهره های شاخص جمهوری خواه بوده است. این مسئله باعث تردیدهایی درباره  سرمایه گذاران شده و علاوه برآسیب زدن به ارزش دلار، باعث تقویت قیمت طلا نیز شده است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.08 درصد افزایش به 1292 دلار و 42 سنت رسید. در این هفته، قیمت طلا رشد 1.3 درصدی را داشت که بیشترین رشد هفتگی از اواسط ماه اکتبر تا کنون بوده است. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات روز جمعه 1.43 درصد رشد داشت و به 1296 دلار و 50 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز درمرز بالاترین  کاهش هفتگی در طی یک ماه گذشته قرار گرفت. و سرمایه گذاران درباره سرنوشت طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا نگران می باشند، شاخص ها در بورس وال استریت نیز دیروز کاهش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *