افت شدید فروش گوشی هوشمند در چین

مقدارفروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ میلادی در چین بسیار افت کرده است و به ۹۰ میلیون دستگاه رسیده است.
طبق جدیدترین آمار منتشر شده، در 3 ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی، فروش و تقاضای گوشی‌های هوشمند در کشور چین ۳۴ درصد کاهش داشته و از این آمار نسبت به سال قبل ۱۳.۴ درصد افت داشته و به ۹۰ میلیون دستگاه رسیده است.
بازار چین که یکی از تاثیرگذارترین بازارهای مصرف و تجارت در جهان می باشد ، و در حال حاضر با این کاهشی که در میزان فروش گوشی‌های هوشمند ایجاد شده است احتمال دارد بازارهای جهانی دچار شوک بزرگی شوند.
میزان فروش 5 تولیدکننده بزرگ چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو، زد تی ای و شیائومی نیز بسیار افت داشته است به طوری که گوشی‌های هوشمند هواوی در 3 ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۰ درصدکاهش داشته است. مقدار فروش اوپو و ویوو نیز نسبت به سال گذشته تقریبا ۳۰ درصد معادل ۳ میلیون دستگاه کاهش داشته است. و همچنین میزان فروش شرکت اپل در همین مدت ۲۵.۶ درصد کاهش داشته است.
به عقیده تحلیلگران،سقوط میزان فروش گوشی‌های هوشمند دلایل مختلفی در بازارهای جهانی دارد که مهم ترین آنها اشباع بازار گوشی‌های هوشمند، عدم وجود قابلیت‌های جدید، منحصر بفرد و کاربردی، وضعیت اقتصادی مردم و گرانی محصولات به ویژه در زمینه تکنولوژی و صرفه اقتصادی نداشتن بعضی محصولات مانند آیفون ۱۰ (ایکس) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *