اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان در بودجه 97

حسن پور بیگلری (رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی)  گفت: علاوه بر اختصاص هزار میلیارد تومان ردیف بودجه با هدف حمایت از صادرکنندگان و جوایز صادراتی ، تصویب شده است که تا سال آینده درصدی به تعرفه واردات همه کالاها اضافه خواهد شد و درآمد دولت ازافزایش تعرفه واردات، مستقیم به صندوقی واریز می شود که  موجودی این صندوق به حمایت از صادر‌کنندگان تعلق میگیرد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که رونق تولید داخلی با صادرات تولیدات امکان پذیر است وهمچنین افزود: ما در صورتی قادر هستیم محصولات را صادرات محور نماییم که هم از نظر قیمت و هم کیفیت قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشیم.

وی گفت:علاوه بر حمایت دولت ، تولید کنندگان ایرانی هم باید تلاش خود را انجام دهند تا تولیداتشان را با قیمت تمام شده کم و کیفیت بالا به مشتری بدهند گفت: بازار تعارف ندارد و اگر محصولات ایرانی نتوانند با نمونه های خارجی رقابت کنند از میدان رقابت حذف می‌شوند که  در آن صورت حمایت دولت هم نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی محدود بودن بازارهای هدف صادراتی کشور را یک عامل دیگر ازمشکلات صادرات محور شدن کالاهای ایرانی دانست و افزود: هم اکنون از حدود ۲۰۰ کشور جهان ، فقط ۱۰ کشور بازارهای هدف صادراتی ما می باشند که با این تعداد بازار هدف، نمی شود تحولی در بازار ایجاد نمود.

وی برای افزایش بازارهای هدف کالاهای ایرانی ، ایجاد شدن معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه دانست و گفت: امیدوار هستیم  با بهره‌گیری از دیپلماسی اقتصادی و بکارگیری افراد توانمند به عنوان رایزنان اقتصادی بتوانیم بیشتر از قبل محصولات با کیفیت ایرانی را به جهان عرضه کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *