اتاق بازرگانی مقصر صدور کارت های بازرگانی یکبار مصرف ست

عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی بیان کرد: اتاق بازرگانی در مورد صدور کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف مقصر می باشد ، چرا که این موضوع عاملی جهت  به وجود آمدن فساد و فرار مالیاتی گردیده است.

حسن حسینقلی عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی درباره کارت های بازرگانی صوری عنوان  کرد: اتاق بازرگانی در رابطه با صدور کارت های بازرگانی یکبار مصرف مقصر است، زیرا این موضوع منبعی برای به وجود آمدن فساد به خصوص در زمینه مالیات شده است.

وی با عنوان اینکه فرار مالیاتی توسط افرادی که کارت بازرگانی یک بار مصرف دارند انجام میشود و به ضرر دیگران تمام می شود،گفت:در این حیطه دولت جهت تحقق درآمد مالیاتی خود بر روی تجار شناسنامه دار و شرکت های ثبت شده فشار می آورد، بنابراین اتاق بازرگانی تصمیم  دارداین کارت ها را منسوخ نماید و کارت های بازرگانی موجود را نیز طبقه بندی کند.

به عقیده حسینقلی که کارت های بازرگانی بک بار مصرف باید حذف شود،اظهار داشت: هر شخصی که خواهان انجام کار اقتصادی می باشد باید شرکتی را راه اندازی نماید و از مسیر قانونی به فعالیت های تجاری مشغول شود و همچنین در بخش مالیات نیز به صورت شفاف عمل نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اشخاصی که می خواهند مواد اولیه واردکنند تقریبا باید ۲۷ درصد مالیات بپردازند،تصریح کرد: مالیات عملکرد فعالان اقتصادی را تحت فشار قرار نمی دهد، فقط مالیات ارزش افزوده کار را برای فعالان بسیار سخت نموده است که همین موضوع باعث افزایش قاچاق  شده است.

وی در ادامه افزود: مشکلات در کشور ما بسیاراست  ولی قاطعیت و سرعت عمل در دولت را جهت اصلاح امور شاهد نیستیم .با گذشت ۵ سال از دوره دولت یازدهم و دوازدهم هنوز مشکلات بانکی و تامین اجتماعی باقی است.

همچنین در مورد نظارت های مجلس نیز گفت: مجلس مثل کارخانه ای است که زیاد تولید مینماید ولی  این تولیدات و محصولات مفیدو کارا نیستند و مجلس نیز هر روز در حال قانون نوشتن می باشد، در صورتی که این قوانین مشکلات را حل نمی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *