۴۴۵۲ تومانی شدن نرخ ارز تا پایان سال

رئیس جمهور شب گذشته با فعالان اقتصادی دیدار کرد، و به ماندگار بودن نرخ 4200 تومانی اشاره کرد و افزود:فعالان اقتصادی برای تسویه وام ها با این نرخ خیالشان راحت باشد.
حسن روحانی،بار دیگر درباره نرخ ارز صحبت‌ کرد و پافشاری بر این موضوع داشت که نرخ ارز باید همان ۴۲۰۰ تومانی باشد که اول گفته شده بود
وی در دیدار با فعالان اقتصادی درباره اینکه که نرخ ارز بیش از ۵ تا ۶ درصد در سال جاری افزایش نخواهد داشت گفت: بسیاری از نگرانی‌هایی که برای تسویه وام‌های ارزی وجود دارد، دیگر با این نرخ ، جای نگرانی ندارد. وام‌گیرندگان ارزی مطمئن باشند که نرخ ارزی که باید تسویه نمایند، حداکثر ۴۴۵۲ تومان می باشد و رقمی بالاتر از آن نخواهد شد.
وی اعلام کرده که نهایتا ، نرخ ارز بیش از ۲۵۲ تومان افزایش نخواهد داشت که همان 6 درصدی است که در ازای مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی باید بر روی نرخ ۴۲۰۰ تومانی فعلی ، اضافه گردد و همین موضوع منجر می شود که نرخ ارز به طور شناور مدیریت‌ شود. که این موضوع در حال حاضر از طرف بانک مرکزی قابل مشاهده می باشد و نرخ اعلامی ارز از طرف بانک مرکزی برای دوشنبه(۷ خرداد) ۴۲۱۲ تومان اعلام شده گردیده که به تدریخ افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *