تخصیص دلار 3800 تومانی جهت واردات

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه‌ای، دستگاه‌های اجرایی کشور را به اجرای تصویب‌نامه هیئت وزیران برای پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی و تخصیص دلار ۳۸۰۰ تومانی موظف نمود.
مصوبه هیات وزیران در جلسه 29 فروردین به دلیل ساماندهی و مدیریت بازار ارز امروز توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگا‌های ذی‌ربط ابلاغ گردید.
طبق این مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور وظیفه دارد مبلغ 30 هزار میلیارد ریال به تدریج و از راه تخصیص تنخواه گردان در حساب ویژه ای که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود، واریز نماید.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف می باشد سازوکار ثبت سفارش را طوری تنظیم نماید که کالاهایی که شامل دریافت یارانه به طور خودکار در برگ (فرم) ثبت سفارش مشخص و برای تخصیص یارانه به طور سیستمی به بانک مذکور ارسال گردد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یارانه این اقلام را برای هر دلار 4 هزار ریال در هنگام گشایش اعتبار به بانک عامل از محل اعتبار تخصیص یافته از حساب ویژه مذکور پرداختمی نماید. قبل از این، ارز مبادله‌ای در زمان ترخیص کالا به واردکنندگان تحویل داده می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *