۱۴۰۰ قلم کالا از دریافت ارز مبادله‌ای حذف شدند

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران اظهار داشت: هزار و چهارصد کالا از فهرست دریافت ارز مبادله‌ای خذف و به فهرست ارز متقاضی اضافه شده است.

محمود بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت امروز در جلسه هم اندیشی تشکل‌های صادراتی حوزه صنایع غذایی با مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد : موضوع ورود موقت کالا  برای فراوری و صادرات مجدد آن از جمله مواردی است که با وجود پیگیری‌های مکرر سازمان توسعه تجارت در رویه اداری دستگاه‌های اجرایی باقیمانده است.

همچنین وی ادامه داد: در مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تبصره ای وجود دارد که گمرک را ملزم می‌کند تا برای ورود موقت واحدهای تولیدی صادراتی بدون استعلام اقدام به ورود موقت کند.
مذاکرات متعددی با مسئولین جهاد کشاورزی انجام گرفت و هم اینکه نیز در حال پیگیری است، امیدواریم که برای تسهیل این فرایند کمک لازم توسط وزارتخانه یاد شده انجام شود.
بازاری تصریح کرد: در مقایسه با 2 سال قبل فرایند صدور مجوز ورود موقت مواد اولیه مورد نیاز بخش صنایع تبدیلی از جمله گندم، روغن خام و شکر، در مقایسه با گذشته راحت‌تر شده است، اما هنوز رضایت‌بخش نیست و ما به عنوان مدعی‌العموم صادر کنندگان نسبت به رویه ورود موقت ناراضی هستیم و معتقدیم باید تسهیلات بیشتری انجام شود.
وی افزود: براساس توافقی که با انجمن شیرین و شکلات صورت گرفته مقرر شده، تا 50 هزار تن سهمیه شکر با هماهنگی انجمن یادشده و تعاونی‌های زیرمجموعه توزیع شود و خود انجمن مسئولیت هماهنگی‌های لازم برای توزیع را بر عهده گیرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: سیاست دولت برای مدیریت مصارف ارزی و مدیریت واردات حذف ارز مبادله‌ای است و یکی از رویکردهای رسیدن به ارز تک نرخی نیز همین است که ارز مبادله‌ای حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *