یوآن چین به ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی اضافه می شود

معاون بانک مرکزی چین گفت: یوآن  توانایی بین‌المللی شدن دارد و با اجرای پروژه کمربند و جاده پرداختی ۵۵ کشور با یوان صورت می گیرد.

ین یانگ، معاون رییس بانک مرکزی چین افزود: به دلیل افزایش تقاضا برای  دارایی‌های وابسته به یوآن، این ارز می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد و در سیستم های جهانی از آن استفاده شود.

ین یانگ افزود: جایگاه بین‌المللی یوآن نسبت به اقتصاد چین در جهان بسیار پایین‌ می باشد و بدین معنی است که امکان بهبود یوآن در بین ارزهای جهانی بسیار زیاد است.

«یانگ» عنوان کرد که یوآن  تنها  در حدود ۱٫۸ درصد از تسویه حساب‌های بین‌المللی، ۲ درصد از تراکنش‌های ارزی و بیش از یک درصد از ذخایر ارزی کشورها را به خود تخصیص داده است؛با اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و سهم آن در تولید ناخالص داخلی جهان بیش از ۱۵ درصد و تقریبا ۱۱ درصد هم در تجارت جهانی سهیم است.

معاون بانک مرکزی چین گفت: ما معتقد هستیم به دلیل رشد اقتصادی مستحکم، تقاضا جهت دارایی‌های وابسته به یوآن در بازارهای مالی و اقتصاد جهانی بیشتر گردد.

همچنین یانگ گفت: «پروژه کمربند و جاده» فرصت خوبی برای بین المللی شدن یوآن است.

که در این پروژه ۵۵ کشور پرداخت‌های خود را با  یوآن انجام می‌دهند؛ با اینکه این رقم تنها کمتر از ۵ درصد از مجموع حجم معاملات جهانی می باشد.

البته صندوق بین‌المللی پول در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرده بود که یوآن به سمت جهانی شدن پیش خواهد رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *