چین واردات خود را از کره شمالی کاهش داد

گمرک چین،روز سه شنبه 4 اردیبهشت از کاهش واردات این کشور از کره شمالی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
در سه ماه گذشته تنها ۷۰ میلیون دلار کالا از کره شمالی به چین صادر شده که در مقایسه با سال قبل ۸۷ درصد کاهش داشته است.
این در حالی است که خبرهایی در مورد سفر رئیس جمهور چین به کره شمالی در رسانه های منطقه مطرح شده است.
در اوایل این ماه ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در سفری بدون هماهنگی و از قبل تعیین نشده به پکن داشت و با مسئولین این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به گفته کارشناسان کاهش واردات چین از کره شمالی، تاثیر زیادی بر کسب درآمد ارزی کره پیونگ یانگ خواهد گذاشت.
آمار گمرک چین نشان میدهد تجارت بین چین و کره شمالی در قیاس با یک سال گذشته در کل، ۶۰ درصد کاهش داشته و در 3 ماهه ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ به ۴۸۰ میلیون دلار رسیده است .
به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اصلی کره شمالی مانند زغال سنگ و محصولات دریایی طبق وضع قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
نشریه گلوبال تایمز وابسته به حزب کمونیست چین در مقاله خود نوشته است ،به دلیل اینکه کره شمالی متعهد به تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی خود شده است، تحریم ها باید کاهش پیدا کند.
بعد از آنکه کره شمالی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی یک موشک قاره پیما پرتاب نمود، شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا و به اتفاق آرا، یکم دی ماه سال ۹۶، قطعنامه تحریمی بسیار سنگینی علیه این کره شمالی تصویب نمود که صادرات نفت و سوخت به این کشور را کاهش بخشد.
طبق این قطعنامه، تحریم های دیگری نیز علیه محصولات غذایی، ماشین آلات، تجهیزات، کشتی ها و سایر تولیدات این کشور اعمال می شود.
در ضمن اعضای سازمان ملل طبق این تحریم حق ندارند ماشین آلات صنعتی، فولاد و خودرو به کره شمالی صادر نمایند.کارشناسان معتقدند به دلیل سنگینی و فراگیر بودن این تحریم ها،درامد ارزی کره شمالی در طول سال بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ میلیون دلار دیگر کاهش پیدا خواهد کرد.چین در حال حاضر شریک عمده تجاری کره شمالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *