واردات و صادرات انواع مبل و صندلی

واردات و صادرات انواع مبلمان

مهمترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مبلمان جهان

صنعت مبلمان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در کشورهای درحال‌ توسعه و نیز یکی از شاخه‌های مهم تجارت بین‌الملل است. چین، امریکا، آلمان، ایتالیا و هندوستان مهمترین تولیدکنندگان مبلمان در سال 2015  بوده‌اند که در میان آنها چین، ایتالیا و آلمان به ترتیب بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده‌اند. از سویی دیگر چین، ایتالیا، ژاپن و استرالیا از منطقه آسیا و اقیانوسیه، آلمان، انگلستان، فرانسه و ایتالیا از اروپا و ایالات متحده و کانادا از آمریکای شمالی بزرگترین مصرف‌کنندگان مبلمان در جهان در این سال هستند. از سویی دیگر سرعت رشد تولید مبلمان در دنیا متفاوت بوده و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام در رقابت‌های جهانی از سایر کشورها پیشی گرفته‌اند. همچنین مشخص شد که نرخ رشد صنعت در این سال‌ها همچنان مثبت بوده ولی در برخی از کشورها از روند رو به کاهشی برخوردار بوده است. همچنین چین نقش تعیین‌کننده‌ای در حوزه آسیا و اقیانوس آرام دارد و بالغ بر 70 درصد از تولید مبلمان را به خود اختصاص داده است.

واردات و صادرات مبلمان

بررسی 10 کشور برتر در واردات و صادرات مبلمان

کسب و کار کشورهای صادر کننده مبلمان در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. این تقاضا حتی در بازارهای کشورهای در حال توسعه جهانی نیز رشد صعودی داشته است. بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی همچنین تقاضای زیادی برای مبلمان نشان می دهند. تقاضای جهانی مبلمان، رشد صادرات بخش تولید در چین را افزایش می دهد، به طوری که می توان گفت اولین کشور در صادرات این صنعت را به خود اختصاص داده است. در سال 2014، کشورهای صادر کننده مبلمان، در آمدی بالغ بر 244.6 میلیارد دلار را تولید کرد، که چین سهم 38 درصد این مبلغ را دارا می باشد.

بسیاری از صادرکنندگان بزرگ مبلمان نیز وارد کننده های اصلی این صنعت هستند، که سطح بالای تولید مبلمان، آنها را متمایز می کند. استاندارد مبلمان برای اتحادیه اروپا در مقایسه با آنچه که در ایالات متحده دیده می شود، بسیار بالاتر است. این انطباق با استاندارد باعث شد تا واردکنندگان تولید کنندگان مبلمان ویتنام به ایالات متحده وارد شوند، زیرا روابط تجاری بین این دو کشوردر وضعیت مناسبی به سر می برد. در حال حاضر 15 درصد از اقتصاد خود را به تولیدکنندگان مبلمانی که بیشتر به بازار صادرات این صنعت توجه دارند، اختصاص داده است.

واردات و صادرات مبل و صندلی

1.واردات و صادرات مبلمان کشور چین

چین رتبه نخست کشورهای صادرکننده مبلمان را به خود اختصاص داده است. صادرات مبلمان این کشور در سال 2014 به حدود 93.4 میلیارد دلار رسید. چین به دلیل محصولات بالا دارای تقاضای بسیاری است. قابلیت اطمینان یکی دیگر از عامل اعتماد بسیاری از مشتریان خارجی است.صنایع چوب چین نقش مهمی در رقابت چین ایفا کرده است تا در این صنعت باقی بماند. از بهترین تولیدکننده های مبلمان چینی می توان به Yihua، Kuka Home اشاره کرد.

2.واردات و صادرات مبلمان کشور آلمان

آلمان که جز بهترین کشورهای صادر کننده مبلمان می باشد، در سال 2014 درآمد به مقدار 18.2 میلیارد دلار آمریکا داشته است. این کشور به عنوان بزرگ‌ترین کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا شناخته می شود. آلمان مقصد صادرات خود را تغییر داده است تا آسیا، آمریکایی شمالی و همچنین خاورمیانه را در بربگیرد. بازار قبلیِ آلمان درکشورهای اتحادیه‌ی اروپا بوده است که به دلیل بحران‌های مالیِ اخیر دارای رکود بوده است. با اینکه این بازارسهمی درحدود 63.77 درصد از صادرات مبلمان آلمان را از آن خود کرده است.

3. واردات و صادرات مبلمان کشورایتالیا

درآمد ایتالیا که جز کشورهای صادر کننده مبلمان می باشد، افزایش‌یافته است. بدین ترتیب رقم آن به 14.4 میلیارد دلار در سال 2014 رسید. اثاثیه‌ی اضافیِ ایتالیا تنها 10 میلیارد دلار ارزش داشته است که برابر با 60 درصد ارزش‌های تولید کل این بخش می‌باشد. فرمول موفقیت ایتالیا در ایجاد میراث دور و درازی از صنعت‌گران و همچنین در تحقیق و توسعه‌ی طرح‌های جدید می‌باشد. همین باعث افزایش صادرات مبلمان به مقدار 16.5 درصد شده است که خروجیِ تولیدیِ آن بیشتر از آلمان و فرانسه می‌باشد.

4. واردات و صادرات مبلمان کشور لهستان

لهستان تا به حال در بازارهای صادراتی مبلمان خود به بالاترین میزان خود در سال 2014 به مقدار 11.9 میلیارد دلار رسیده است. صنعت مبلمان در لهستان یک مهره ی بزرگ در اقتصاد آنها به شمار می رود، که 2.1٪ از تولید ناخالص داخلی آنها را شامل می شود. آلمان وارد کننده اصلی مبلمان صادراتی لهستان است که برای خرید این محصولات مبلغی به ارزش 2.5 میلیارد یورو در سال هزینه می کند. دیگر اهداف مهم مبلمان لهستان کشورهایی همچون فرانسه، جمهوری چک، انگلستان، هلند و سوئد می باشد. بازارهای ایالات متحده، ایتالیا و اسپانیا برای این کالاها نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. از مکان ها و شرکت های مهم استفاده از مبلمان لهستانی می توان به مبلمان برای کاخ الیزه و میز اداری برای فروشگاه های اپل در پاریس نام برد.

5. واردات و صادرات مبلمان کشورایالات متحده

ایالات متحده در سال 2014 در آمد حاصل از صادرات مبلمان به 11.8 میلیارد رسیده است و همچنین در سال گذشته واردات مبلمان خود را بیشتر از چین و ویتنام در حدود 8 درصد افزایش داده است.رقم واردات به حدود 19.7 میلیارد دلار در سال 2013 تبدیل شده است و با این تعداد، ایالات متحده امروز بزرگترین وارد کننده مبلمان در جهان محسوب می شود.در نتیجه، بسیاری از تولید کنندگان مبلمان خود را مجبور به تعطیل خط تولید کرده و تا مصرف کنندگان داخلی کشور از واردات مبلمان تولید کنندگان آسیایی استفاده کنند.علاوه بر این، برخی از شرکت های مبلمان آمریکایی با افتتاح کارخانجات در آسیا، حتی بیشتر از این نیز گام برداشته اند، که می تواند باعث کاهش بیشتر شغل در ایالات متحده شود.

6. واردات و صادرات مبلمان کشورمکزیک

مكزيك قادر به صادرات مقادير زيادي از مبلمان بوده كه ارزش آن در سال 2014 به 9.7 میلیارد دلار رسيده است که ساخته شده از مواد چوبي و فلزي می باشد.مکزیک نیز در طول سال ها، واردات زیادی از ایالات متحده را برای پاسخگویی به تقاضای داخلی داشته و همچنان این کار را ادامه می دهد. صادرات مبلمان مکزیک به ایالات متحده آمریکا و کانادا در آمریکای شمالی می باشد که علاوه بر این کشور،ویتنام و چین به این بازار پیوسته اند.

7. واردات و صادرات مبلمان کشورویتنام

ویتنام شاهد افزایش قابل توجهی در صادرات مبلمان خود به ایالات متحده بوده است. این کشور به درآمد سالانه 6.7 میلیارد دلار دست یافته است. صادرات مبلمان این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای صادر کننده مبلمان رشد چشم گیری داشته است، به طوری که اخیرا ایالات متحده تنها تولید مبلمان خود را به ویتنام تحویل داده است، با این حال، حتی قبل از آن، ویتنام یک سابقه طولانی از صادرات مبلمان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشت.

8. واردات و صادرات مبلمان کشورکانادا

کانادا درآمد کلی 4.9 میلیارد دلار از صادرات مبلمان در سال 2014 کسب کرده است. بیشترین صادرات مبلمان در کانادا، به ایالات متحده می باشد که 93 درصد از ارزش صادرات این صنعت را به خود اختصاص داده است که عمدتا مبلمان خانگی، اداری و کابینت آشپزخانه می باشد.75 درصد از تولید کنندگان مبلمان کانادا در استان های کبک و انتاریو قرار دارند. به تازگی، ایالات متحده یک بحران مسکن را تجربه کرده است که به نوبه خود در صنعت مبلمان کانادا تاثیر شایگانی دارد. مشکل دیگر این کشور در صادرات مبلمان، رقبای آسیایی هستند که با قیمت های پایین تر، محصولات خود را به مصرف کنندگان آمریکایی می فروشند.

9. واردات و صادرات مبلمان  کشورجمهوری چک

چک رتبه نهم در کشورهای صادر کننده مبلمان را به خود اختصاص داده است. درآمد 2014 جمهوری چک، برای این کشور صادر کننده مبلمان به 4.4 میلیارد دلار در این سال رسیده است. برعکس، واردات مبلمان به جمهوری چک در همان سال به میزان بسیار کمتر از 22 میلیون دلار اعلام شده است. صادرات مبلمان جمهوری چک در درجه اول به آلمان، ایتالیا و اتریش می باشد .هدف اصلی این کشور، حفظ استانداردهای بالاتر نسبت به شرکت های خارجی است. توده چوب، بزرگترین منبع مواد مبلمان مورد استفاده تولیدکنندگان چک است و رقابت در هزینه تولید نیز با کمترین مبلغ مواد وجود دارد. ورود اخیر این کشور به اتحادیه اروپا همچنین باعث حفظ درآمد و حتی تقویت آن شده است.

10. واردات و صادرات مبلمان کشور هلند

دهمین کشورهای صادرکننده مبلمان هلند است که درآمد سالیانه ای در حدود 4/2 میلیارد دلار از فروش محصولات و صادرات مبلمان کسب می کند.با وجودی که این کشور یک مرکز تولید و پرورش می باشد، هنوز هم 70 درصد از این محصولات برای تامین نیاز داخلی، وارد این کشور می شود. محصولات هلندی از اتاق خواب تا مبلمان اداری متفاوت است.گردش مالی مبلمان در سال 2014 منفی بود، در حالی که در سه ماهه اول سال 2015، درآمد 7.2٪ آن افزایش یافت. خرده فروشی مبلمان اسکاندیناوی IKEA فروشگاه های بسیاری در این کشورهمانند بسیاری از کشورهای دنیا دارند و با توجه به رکود اقتصادی اخیر کشور، بخش مبلمان خانه ها ممکن است همچنان سقوط کند، اما آمارهای مالی سال 2014 نشان می دهد که بهبودی کمی در آن سال به دست آمده و امید است به عنوان یک نشانه ای از پیشرفت های بیشتر برای کسب درآمد،تلقی گردد.

 

بررسی وضعیت فعلی وآینده بازار مبلمان ایران

تعرفه صادرات مبلمان

  مشخصه اصلی بخش تولید مبلمان در ایران

بخش مبلمان در ایران به دو بخش عمده مبلمان اداری و خانگی، تقسیم می‌شود که این بخش‌ها را می‌توان در شرکت‌های کوچک و متوسط، نه شرکت‌های بزرگ جستجو کرد. جالب است بدانید که به‌رغم تمامی تحریم‌های محدودکننده، تاکنون تولیدکنندگان مبلمان اداری ایران در حدود 90 درصد از نیازهای داخلی اعم از صندلی، میز، کابینت، کتابخانه، قفسه بایگانی اسناد، پارتیشن‌ها و غیره را در یک بازار رقابتی تأمین کرده‌اند. این پیشگامان، تولیدکنندگان بزرگ یا متوسط با ماشین‌آلات پیشرفته و مدرنی هستند که محصولات تولیدی آنها شامل صندلی، مبلمان صفحه‌ای یا فلزی و پلاستیکی است. به دلیل ساختار مبلمان مدرن، چشم‌انداز مشابهی برای تولیدکنندگان مبلمان مدرن خانگی (یا حتی برخی تولیدکنندگان مبلمان اداری) مشاهده می‌شود که البته این چشم‌انداز برای مبلمان کلاسیک وجود ندارد. مبلمان مدرن توسط تعداد محدودی شرکت بزرگ و متوسط تولید می‌شود و اغلب تولیدکنندگان کوچک و خرد به تولید مبلمان کلاسیک اشتغال دارند.

بررسی عوامل اساسی تأثیرگذار بر گشایش بازار در آینده

به‌طور سیستماتیک گمرک ایران رویکرد جدیدی را نسبت به قوانین واردات و صادرات به شکل تجدیدنظر در برخی از قوانین و در راستای سیاست حمایت از تولید داخلی در پیش گرفته است. علاوه بر این محدودیت‌های اصلی واردات از قبیل بازرسی‌های مجدد و اختصاص کد رهگیری برای همه کالاها و محصولات، کاهش یافته است. همچنین کشورهای پیشرو در عرصه مبلمان حضور پررنگی در بازار ایران دارند، به عنوان مثال در حال حاضر شرکت‌های ترکیه‌ای نمایندگی‌های خود را در شهرهای بزرگ ایران افتتاح کرده‌اند و محصولات خود را با برند تجاری خود به فروش می‌رسانند.

 کانال‌های اصلی توزیع برای تولیدکنندگان مبلمان در ایران

  • تولیدکنندگان صنعتی بزرگ، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های انحصاری یا قراردادی که خود را به‌عنوان کانال فروش اصلی مدیریت می‌کنند.
  •  تولیدکنندگان کوچک و متوسط که دارای نمایشگاه‌ها یا فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود باشند از تعداد کمی برخوردارند. لازم است به این نکته اشاره شود که دلال‌ها در این بازار سودی نمی‌برند، زیرا نمایشگاه‌های بزرگ فصلی، اصلی‌ترین محیط ارتباط بین خریداران و تولیدکنندگان هستند.
  • تولیدکنندگان کوچک فاقد توان مالی نمایشگاه یا فروشگاه، مجبور هستند محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های حراجی به فروش برسانند که معمولاً منجر به نابرابری قدرت چانه‌زنی و قابلیت تخفیف در مقایسه با صاحبان فروشگاه می‌شود.
  • تمرکز اصلی فروشگاه‌های برند در سه بازار یافت‌آباد، خاوران و حسن‌آباد است.
  •  فروش آنلاین به همراه بازار دیجیتال، پدیده جدیدی است که در راستای گرایش جهانی به سمت تجارت الکترونیک به همگان معرفی شده که در حال حاضر با استقبال بالایی در ایران مواجه نشده اما فرصت‌های نویدبخشی را در آینده به همراه خواهد داشت.

 چالش‌های اصلی که در آینده پیش روی صنعت مبلمان ایران قرار می‌گیرد چیست؟

پیش‌بینی همیشه کار دشواری است اما مواردی وجود دارد که برای حضور هر چه بهتر در این بازار رقابتی باید به آن توجه شود.

  • اولین مورد استفاده از مواد اولیه جدید و ارتقای یراق‌آلات مورد استفاده در این صنعت است.
  • دومین مورد نیز راه‌اندازی برندهای اروپایی جدید مبلمان خانگی است، که البته این عامل قابل مقایسه با “توسعه تولید داخلی” و “ورود برند مشترک3 ” به بازار نیست.
  • سومین مورد نیز دستیابی به بازار همجوار ایران از طریق صادرات مستقیم به آنهاست.

به این ترتیب شرکت‌های خارجی زمانی در این بازار موفق خواهند بود که نکات زیر را مد نظر قرار دهند:

  • شرکت‌های خارجی باید نگاه سنتی خود را به‌جای واردات مستقیم به ایجاد ارزش مشترک در بازار تغییر دهند.
  • شرکت‌های خارجی باید در تجزیه‌ و تحلیل‌های مناسب برای فرموله کردن استراتژی‌های مناسب رشد و ترقی یا راه‌حل‌های همکاری مشترک، پیشرو باشند.
  • این همکاری‌ها باید در هر دو بخش دارایی‌های محسوس و غیرمحسوس از طریق ایجاد ارزش مشترک استمرار یابد.

 

صادرات مبلمان

صادرات مبلمان از جمله کالاهای صادراتی توسط کشور تولیدکننده به کشورهای دیگر جهان می باشد. تولید و صادرات در این صنعت می تواند ، به توسعه صادرات غیرنفتی کمک شایانی نماید. حمایت از صنایع مبلمان باعث افزایش ارز آوری و اشتغال زایی در کشورهای تولید کننده می شود. تولید و فعالیت در صنعت مبلمان علاوه بر دستیابی به ارزش افزوده مناسب در کوتاه مدت ، بازده بالایی در اشتغال زایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد و این صنعت از سالیان گذشته سبب توسعه اقتصادی کشورها شده است. عراق، سوریه، افغانستان و امارات، اصلی‌ترین بازارهای مبلمان ایرانی هستند اما باید گفت که صنعت مبلمان از صادرات ۳۰ میلیون دلاری در سال ۱۳۹۱ به ۱۶ میلیون در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار واحد صنعتی و صنفی به تولید و عرضه انواع مبلمان در کشور مشغول هستند و در مجموع می‌توان گفت هشت درصد از اشتغال کشور به این بخش مربوط می‌شود. ارزش بازار ملی مبلمان بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در سال اعلام شده و ظرفیت کنونی تولید این بخش بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال ارزیابی شده است.آمارهای جهانی نیز گویای آن است که چین، آلمان و ایتالیا بزرگترین صادرکنندگان مبلمان در جهان هستند و ۳۱ درصد از مجموع صادرات مبلمان دنیا به چین مربوط می‌شود. کشورهای هلند، آمریکا و مکزیک دیگر صادرکنندگان بزرگ مبلمان در سطح جهان به شمار می روند.

نحوه صادرات مبلمان

در بازارهای هدف صادراتی از جمله عراق، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، امارات و آذربایجان، ده رقیب اصلی وجود دارد و کشور ایتالیا در همه این بازارهای صادراتی و کشور چین، آمریکا، آلمان و ترکیه در 5 بازار حضور دارند و این کشورها رقبای ایران در مبلمان صادراتی به این بازارها هستند. کشور چین به 217 کشور مبلمان صادر می کند و آمریکا حجم بالایی واردات از این کشور دارد و پس از آن ژاپن، انگلیس، هنگ کنگ و کانادا و نیز کشور ایران می باشند.

کشور ایتالیا به 219 کشور، صادرات در این حوزه را انجام می دهد و کشورهای اروپایی و امریکایی، فرانسه، آلمان و انگلیس بیشترین سهم را دارند و همچنین به ایران هم صادرات صورت می گیرد. کشور روسیه به 144 کشور و سهم کشورهای قزاقستان، آلمان، اکراین و فرانسه بیشتر از کشورهای دیگر بوده است. بیشترین حجم واردات مبلمان ایران از کشور آلمان می باشد. آمریکا به 220 کشور مبلمان صادر می کند و سهم کشورهای کانادا، مکزیک، ژاپن، انگلیس و چین بالا است. ترکیه نسبت به رقبای دیگر ایران در کشورهای هدف، صادرات بالاتری نسبت به کل صادرات به ایران دارد و کشور آلمان، یونان، رومانی و عراق بیشترین واردات از این کشور را داشته اند.

صادرات مبلمان از ایران

کشورهای عراق، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان،تاجیکستان، افغانستان و همچنین حوزه خلیج‌ فارس و اروپا به ترتیب کشورهای هدف صادراتی هستند. در سال 92، صادرات مبلمان حدود 50 میلیون دلار بوده و با رشد 6 برابری نسبت به سال گذشته ی آن مواجه بوده است. هنگامیکه واردات زیاد مبلمان منع شد، تولیدکنندگان خارجی تمایل به سرمایه‌ گذاری مشترک برای تولید مبل در کشور پیدا کردند و این برای صنعت مبلمان ایران فرصت بسیار مناسبی می باشد تا در این زمینه پیشرفت کنند.

هم اکنون چندین شرکت از کشور ترکیه با ایران، تولید مشترک مبلمان دارند و نیز با تولیدکنندگان مبلمان اداری ایتالیا و اسپانیا با هدف صادرات به بازارهای خاورمیانه، تولید مشترک مبلمان در ایران فراهم شده است. منطقه خاورمیانه و روسیه از بزرگترین مصرف کنندگان مبلمان می باشند و با وجود امتیازاتی در صنعت مبلمان ایران، تولیدکنندگان بزرگ مبلمان از دیگر کشورهای جهان در حال مذاکره برای سرمایه‌ گذاری درایران و فعالیت مشترک در زمینه تولید مبلمان هستند که طی سال های اخیر مذاکراتی با صنعت مبلمان ایتالیا انجام شده و با تفاهم نامه ای بین طرفین قرار شده تا سرمایه گذاری و تولید مشترک با این کشور صورت بگیرد.

واردات کالا از کلیه کشورها

صادرکنندگان مبلمان ایران با برنامه ریزی 5 ساله قصد دارند تا صادرات این صنعت را توسعه دهند و با تأسیس 11 فروشگاه مبلمان ایرانی در کشورهای هدف صادراتی مانند روسیه، اوکراین، کشورهای همسایه و نیز کشورهای CIS به منظور توسعه این صنعت پرداخته شده است. صنعت مبلمان کشور از مزیت‌های خوبی برخوردار می باشد و با برنامه ‌ریزی دقیق تولید کنندگان و صادرکنندگان این صنعت، می‌توان علاوه بر صادرات به بازارهای مبل منطقه به بازارهای اتحادیه‌ی اروپا هم مبلمان ایرانی را صادر کرد. در مورد صادرات به ایتالیا، هنوز صادراتی صورت نگرفته و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

پیش بینی می شود صادرات در صنعت مبلمان به دلیل افزایش تولید و صادرات در سالهای آینده به ارقامی بیش از این میزان برسد و در سال 94 ، حدود 40 میلیون دلار صادرات در صنعت مبلمان صورت گرفته و کشور عراق همواره یکی از بازارهای هدف ایران محسوب شده است و همچنین امسال تولید مبلمان اداری در کشور پیشرفت زیادی داشته و با وارداتی که در زمینه‌ ماشین‌آلات انجام گرفته ، ایران در زمینه تولید مبلمان اداری به دستاوردهای خوبی دست یافته است.

مهمترین کشورهای هدف صادراتی مبلمان

مهمترین کشور های هدف صادراتی ایران برای صادر کردن مبلمان، کشورهای عراق، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان، دبی، عمان و قطر هستند. ازبکستان، افغانستان و نیز حوزه خلیج‌ فارس و اروپا از جمله کشورهایی می باشند که از ایران به این کشورها مبلمان صادر می شود. صادرات در این صنعت از ایران به ایتالیا، هنوز قطعی نشده و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و پیش بینی شده، صادرات به سایر کشورها از جمله ایتالیا انجام گیرد.

مشکلات موجود در صادرات مبلمان

برخی از مشکلات مبلمان صادراتی از ایران به دیگر کشورها می توان به تامین نشدن مواد اولیه با کیفیت و داشتن تعرفه بالا ، حضور قدرتمند رقبا و تأثیر مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالا اشاره کرد. استفاده نکردن از وسایل اطلاع رسانی در بازار داخلی و جهانی برای معرفی محصولات باعث شده ، تا این کالا با توجه به پتانسیل‌های زیادی که دارد در بازارهای جهانی آشنایی کافی با صنعت مبلمان نداشته باشند. برقراری تجارت ترجیحی با برخی کشور‌ها مثل ترکیه به ضرر کشور می باشد، چون با این کار تعرفه گمرکی، 70 درصدی واردات مبلمان به نصف کاهش می یابد و به ضرر تولید‌کنندگان داخلی می باشد.

تعرفه گمرکی واردات مبلمان

 

واردات و صادرات انواع مبلمان و صنایع چوبی گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال

گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال (QZL) مفتخر است با سابقه ای بالغ بر ده سال و با دارا بودن شعب مختلف در مشهد، بندر عباس، دبی، گوانجو انواع خدمات بازرگانی از جمله مشاوره خرید، مشاوره حقوقی،مشاوره گمرکی و اعتبار سنجی شرکت های خارجی و حمل و ارسال منظم بار و خرده بار به صورت دریایی و هوایی را برای تجار و صنعتگران ایران اسلامی در سریعترین زمان و مناسب ترین هزینه ها انجام دهد. استفاده از آخرین مقررات بین المللی حمل و ترخیص کالا سبب شده تا کارشناسان ما بهترین و تخصصی ترین خدمات بازرگانی را به شما عزیزان ارائه دهند. کلیه تاجران و سرمایه داران عزیز در رابطه با خرید خارجی ،مشاوره ی قبل از خرید ،واردات ،حمل و ترخیص کالا،می توانند با گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال (QZL) در ارتباط باشند.

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی:

مشهد -خیابان خسروی- خیابان دیالمه ۳- پلاک ۱۰۰

تلفن: ۰۵۱۳۲۲۱۰۲۸۸

تلفکس :۰۵۱۳۲۲۱۰۵۵۱

ایمیل: info@qzltrading.com

support@qzltrading.com

whatsapp: +۹۸۹۱۵۱۵۸۲۳۴۲

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *