مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک(2)

ترخیص کالا با مجوز بهداشت
برای واردات و ترخیص کالاهای مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی لازم است مجوز واردات از بهداشت دریافت شود.
که باید تاجران هم پروفورما و هم مدارکی مانند آنالیز کامل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و میکروبی کالا را دهند.ودر صورت نیاز باید نمونه کالا را نیز ارائه شود وارد کنندگان باید گواهی بهداشت تایید قابل مصرف بودن کالا همانطورکه در پیش فاکتور لحاظ شده از ادارات مسئول بهداشت در کشور مبدا که مورد تایید مقامات سفارت ایران در کشور مبدا است را اخذ نمایند. بعد از انجام ثبت سفارش برای ترخیص کالا تاجران حتما آنالیز کامل و فرمولاسیون کامل کالا با نوع و شماره استاندارد کالا را به همراه تمامی اطلاعات علمی آن به مهر و امضاء تولید کننده رسانده شده است را تحویل دهند .گفتنی است که اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضاء و موارد مصرف و اجزا بر روی کالا به صورت فارسی باید صورت گیرد و همچنین کالا باید از استاندارد ملی ایران تبعیت نماید.
ترخیص کالا با مجوز ارشاد:
برای ورود ماشین آلات چاپ به کشور مجوز واردات این وزارتخانه الزامی است. که نخست باید دفتر چاپ با دریافت فاکتور خرید به همراه درخواست واحد چاپ را صادر نماید ، پس از خرید ماشین و ورود آن به گمرک برای ترخیص کالا از گمرک متقاضی به همراه مدارک گمرکی به وزارت خانه مراجعه شود اگر ماشین نو باشد بدون بازرسی مجوز صادر می شود و اگرمستعمل باشد با تایید کارشناسان چاپ در گمرک استان نامه ترخیص صادر می شود. برای واردات محصولات چاپ خورده تاجران به همراه درخواست و نمونه کار با مراجعه به وزارت خانه برای اخذ مجوز قبل از حمل کالا به گمرک مقصد اقدام می نمایند و بعد از ورود کالا به گمرک تاجر به همراه مدارک گمرکی با مراجعه به دفتر چاپ مجوز ترخیص کالا را اخذ می کند.
ترخیص کالا با مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
برای ترخیص کالا جهت واردات اسباب بازی نیاز به مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.که این واحد های صدور مجوز اسباب بازی در تهران ، بوشهر و خوزستان و هرمزگان می باشند. دبیر خانه شورای نظارت بر اسباب بازی با شرکت بازرسی ناظران دقیق آرمان قراردادی منعقد کرده اند و ارائه بازرسی توسط این سازمان صورت میگیرد.
ترخیص کالا با مجوز سازمان انرژی اتمی
شرکت های ترخیص برای واردات و ترخیص کالا هایی مانند رادیو داروها، ترخیص قراضه و ضایعات چدن، فولاد ، ترخیص شمش های ضایعاتی، ترخیص قراضه مس، ترخیص قراضه و ضایعات نیکل ترخیص قراضه و ضایعات آلومینیوم، سرب، روی، قلع،ترخیص ماشین های مجهز به لیزر ،ترخیص دستگاه های گیرنده و فرستنده تلفن همراه،ترخیص بی سیم ها، ترخیص لامپ های ماوراء بنفش، ترخیص دستگاه لیزرهای پزشکی یا دندانپزشکی، ترخیص دستگاه های رادیوگرافی ،ترخیص دستگاه های ایکس ری بازرسی کالا به این مجوز نیاز دارند ولی در مورد برخی از کالاها که خطر بیشتری به همراه دارند مجوز ورود و ترانزیت نیزعلاوه بر ترخیص کالا لازم می باشد. ورود و ترخیص کالاهایی مانند سولاریوم، حمام آفتاب، تخت آفتابی به طور کامل ممنوع شده است.
ازدیگر مجوزها ،مجوز ارتباطات و مخابرات جهت ترخیص کالا های رادیویی و ارتباطی و ترخیص با مجوز سازمان مبارزه با مواد مخدر جهت کالاهای مربوطه و مجوزهای 10 سازمان دیگر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *