صفر تا صد واردات از چین

چین یکی از کشورهای پهناور آسیای شرقی و پرجمعیت ترین کشور دنیا است که توانسته خود را به عنوان یکی از غول های تجاری آسیا و جهان معرفی کند. در واقع طی دو دهه اخیر دولت چین با اتکا به استراتژی های مختلفی موفق شده است که در رده چند اقتصاد برتر دنیا قرار بگیرد و حتی در سال ۲۰۱۳ توانست عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص دهد که این موضوع منجر به جلب توجه تجار سرتاسر دنیا به این کشور گشت؛ به همین دلیل موضوع واردات و واردات از چین به بحثی داغ و پرطرفدار در عرصه تجارت تبدیل شده است.

واردات-از-چین

امروزه چین توانسته است بازارهای دنیا را با تولید کالاهای خود تسخیر کند که در این میان ایران نیز جدای از این مقوله نمی باشد و همانند سایر کشورهای مقصد کالاهای چین شده است.

کشورچین امروزه به یکی از بزرگترین صادرکننده و واردکننده دنیا تبدیل شده و به زودی به رتبه اول دست پیدا می کند و این قدرت عظیم اقتصادی سرمایه ها و تجار زیادی را به خود جذب می‌نماید. چین کشوری بسیار عالی برای واردات و همچنین صادرات کالا هست.

استراتژی چینی ها برای پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی خود بر این مبنا قرار دارد که ابتدا دست به تولید انبوه کالای مورد نظر می زنند؛ به اندازه ای که بازار هدف را قبضه کنند و وقتی که به این هدف خود رسیدند تازه اقدام به بهبود کیفیت کالا می کنند.

به دلیل ارزان بودن دستمزد کارگران در این کشور بسیاری از کالاها با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها تولید میشود. و اصولا کالاها را بر اساس کیفیت مد نظر تاجر تولید می‌کنند.

در تجارت با کشور چین تا حد امکان باید هدفدار پیش رفت. به دلیل وجود کارخانه جات و کارگاه ها و بازارهای بسیار زیاد و پر زرق و برقی که دارد اگر ندانید به دنبال چه کالایی هستید روزها و حتی ماه ها بین آن همه تنوع کالایی سرگردان می‌مانید. برای مثال فقط اگر بخواهید همه عمده فروش های مرتبط با لباس و پوشاک چین را بگردید چیزی حدود ۳ ماه زمان نیاز دارید ولی اگر هدفدار باشید و مثلا به دنبال دکمه از بخش پوشاک باشید راحت در کمتر از یک هفته میتوانید بررسی های خود را انجام دهید.

واردات از چین پیشنهاد اول ما هست به شرط اینکه حداقل به اندازه ی ۱ کانتینر خرید انجام بدهید چون در تعداد های محدود و پایین به دلیل هزینه‌ها و زمان ارسال صرفه اقتصادی ندارد.

در کشور چین سود شما نسبت به نوع خریدتان تعیین می‌شود که در سایر کشورها این سود نسبتا کمتر هست به دلیل اینکه کیفیت و قیمت را تاجر تا حدودی تعیین می‌کند.

نکته: مواظب کلاهبردارهای چینی باشید و حتما کالای مورد نظرتان رو بیمه کنید اجبارا این بیمه از نوع closeA داد.

به دلیل اینکه مراودات تجاری ما با بسیاری از کشورها قطع یا محدود شده، بنابراین باید به دنبال جایگزین برای تامین نیازهای خود باشیم. از طرفی هجوم کالاهای چینی مختص به ایران نیست و این کشور به خاطر دست‌کاری در نرخ ارز، تولید در مقیاس وسیع، دستمزد پایین کارگر و استفاده از تکنولوژی روز تبدیل به کارخانه تولید در دنیا شده و به دلیل داشتن قیمت پایین کالاهای آن، می تواند در دنیا رقابت کند و با هیچ تکنیک بازاریابی هم نمی توان با آن‌ها مقابله کرد.

سهم وزنی واردات از چین به ایران بر اساس آمار ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۴٫۴۷ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۵٫۲۲ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۵ سهم وزنی واردات کالا از چین ۱۳٫۳۳ درصد و سهم ارزش دلاری آن ۲۴٫۶۲ درصد می باشد. به عبارت دیگر در سال ۹۵ حجم واردات از چین بیش از ۴۴۵۱ هزار تن با ارزش بیش از ۱۰۷۵۳ میلیون دلار بود است.

این ارقام به خوبی بیان گر بزرگی واردات از چین می باشد و می توان نتیجه گرفت که عمده واردات کالا به ایران از چین می باشد و همین حجم بالای واردات از چین باعث شده تا چین عضو پنج کشور عمده اصلی طرف معامله با ایران است.

طبق آمار اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، بخش عمده واردات به ایران از چین صورت می گیرد که البته این واردات بی رویه از چین با اعتراضات زیادی نیز همراه است زیرا اکثر محصولات چینی فاقد کیفیت لازم هستند؛ به همین دلیل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای کنترل کیفیت و سلامت کالاهای چینی یک سری قانون وضع کرده است.

لازم به ذکر است که ترخیص کالاهای چینی در تمام گمرکات کشور امکان پذیر هستند اما معمولاً اکثر تجار محموله های وارداتی از چین را به گمرک بندرعباس انتقال می دهند و از آنجا اقدام به ترخیص محموله می کنندبر اساس گزارش اداره گمرک چین، ارزش کل صادرات و واردات این کشور تا نیمه ماه جاری میلادی، از مجموع کل آن در سال گذشته نیز عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، اداره گمرک در چین با انتشار گزارشی به تفصیل و تشریح حجم مبادلات تجاری انجام شده و همچنین ارزش کل صادرات و واردات در این کشور پرداخت و اعلام کرد که مجموع کل ارزش صادرات و واردات چین هم‌اکنون تا نیمه ماه نوامبر سال جاری میلادی از مجموع کل سال گذشته (2017)  نیز فراتر رفته است و این بدان معناست که چین توانسته است با وجود جنگ تجاری با ایالات متحده آمریکا و افزایش تعرفه‌های گمرکی و واردات کالا به ارزش 200 میلیارد دلار از سوی آمریکا و در حالی که هنوز یک ماه از سال 2018 میلادی باقی مانده است، باز هم موفق شود از میزان کل واردات و صادرات سال گذشته خود نیز عبور کند.
بر اساس این گزارش به نقل از رویترز ، ارزش کل صادرات و واردات چین در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته 15 درصد رشد و افزایش داشته است.

گزارش‌های قبلی اداره گمرک چین پیشتر حاکی از آن بود که ارزش کل صادرات و واردات این کشور در سال 2017 میلادی 27.79 تریلیون یوآن (یوان) بوده است.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد و رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و بر روی محصولات و کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی اعمال شد که طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از آغاز سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به ۲۵ درصد افزایش یابد.

مزایای واردات کالا از چین

how-Import-from-china

محصولات منحصر به فرد

تولیدکنندگان و تامین کنندگان در چین همیشه نوآوری های خود را به محصولات یا کالاهای ساخته شده اضافه می کنند و این امر به صورت خودکار، می تواند بسیاری از محصولات منحصر به فرد و نادر در چین تولید کند که بسیار در تجارت سودمند است و می تواند فرصتی برای فروش این کالاهای منحصر به فرد باشد.

قیمت کالاها بسیار ارزان است

قیمت کالایی که در چین فروخته می شود بسیار ارزان است، بنابراین، برای کاهش هزینه، واردات بسیار مفید است. و به این ترتیب با وارد کردن کالا از چین و فروش در ایران، سود شما افزایش می یابد.

کسب و کار شما سریعتر رشد می کند

شما به عنوان کسی که کسب و کار واردات چین را آغاز می کند به طور خودکار یک فرصت عالی برای کسانی که مایل به همکاری با شما به عنوان نمایندگی فروش دارند ایجاد می کنید. علاوه بر این وضعیت شما از یک فروشنده به فروشنده محصولات وارداتی چین تغییر خواهد کرد. این یک معامله بزرگ است که تجارت شما را سریعتر ارتقاء می دهد.

بسیاری از محصولات با کیفیت بالا در دسترس هستند

بسیاری از مردم فکر می کنند که کالاهای چینی بی کیفیت و شکننده هستند، اما تمام کالاها این گونه نیستند. فقط کافیست اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید و گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال در این امر به شما کمک خواهد کرد پس در مورد قیمت ارزان و بهترین کیفیت نگران نباشید.

چه کالایی از چین وارد کنیم؟

در صورتی که خواستار واردات از چین می باشید و سرمایه زیادی ندارید بایستی دقت عمل زیادی داشته باشید که چه نوع کالایی را از چین وارد کنید، تجارت از دیرباز دارای ریسکی بالا می باشد اما با درایت و تحقیق و مشاوره با افراد با تجربه می تواند تجارت با چین را با ریسک کمتری انجام دهد.

واردات از چین با سرمایه کم نیز ریسک خود را دارا می باشد، چرا که مشخصاً فرد دارای سرمایه ای محدود است و در صورت آن که این تجارت دارای سودی قابل قبول نباشد ممکن ضرر های هنگفتی را باعث شود، بنابراین بایستی دانست که دقیقا چطور و به چه صورت و چه کالایی را از چین واردات کشور نمود تا ریسک آن به حداقل برسد.

چند توصیه برای واردات از کشور چین

  • بازدید از کارخانه مورد نظر در صورت امکان برنامه‌ریزی براساس تحویل با تاخیر و هزینه‌های حمل و نقل بالاتر؛ زیرا احتمال این اتفاق‌ها بسیار بالا است.
  • بررسی آیین‌نامه‌های وارداتی و آشنایی با کارگزاران دولتی در این زمینه. مواد قانونی مورد توافق بر اساس نوع محصول متفاوت است.
  • بررسی کیفیت محصول با کمک یک شرکت بازرسی نگهداری سوابق و اسناد کلیه معامله‌ها شامل اسناد حمل و نقل و برگه ترخیص گمرک بررسی دوباره محموله در زمینه خسارت یا اشکالات تولیدی

سود واردات از چین چقدر است؟

میزان-سود-واردات-از-چین

همانطور که میدانید همیشه در زیر زبان عوام مردم این است که واردات از چین سود سرشاری را نصیب تاجر واردکننده از چین می کنند، اما این جمله که واردات از چین همیشه سودآور است و تجارت با چین ضرری ندارد هم صحیح نیست، خوب تجار اگر تجربه کافی در زمینه واردات از چین نداشته باشند عمدتا در اوایل شروع به کارشان به احتمال خیلی بالا با ضرر مواجه خواهند بود، اگر روزی به هنگام واردات از چین مقداری ضرر کردید اصلا نگران نشوید و غصه نخورید، تجارت همیشه با پستی و بلندی هایی بوده و اگر به هنگام تجارت با چین پستی و بلندی نباشد تجارت با چین بسیار بی مزه خواهد بود!

سود واردات از چین نصیب تجاری خواهد شد که پیش از واردات کالا از چین، اقدام به بررسی پتانسیل های بازار چین و بازار های ایران و کشش بازار ایران نمایند، هر تاجری که نقدینگی قوی داشت دلیل بر سود آوری آن تاجر نخواهد بود، اتفاقا بسیاری از تجاری که به شغل واردات کالا مشغول هستند با کمترین سرمایه ها شروع کردند و حالا جزو تجارت بزرگ واردکننده از چین می باشند، شما در صورتی که قصد ورود به عرصه واردات از چین می خواهید شوید ابتدا مطالعات خود را در مورد بازار چین افزایش دهید، مطالعه بازار چین می تواند به شما کمک کند که چه کالایی را از چین وارد کنید که بیشترین سود را نصیبتان کند، باید بدانید چگونه کالایی را از چین بخرید، باید بدانید که چطور کالا را از چین حمل و ترخیص کنید و چگونه حواله یوان را به چین ارسال کنید و با تجار چینی مبالغ ارزی خود را تسویه کنید.

ابتدا مطالعه کنید و سپس پیش از شروع امر تجارت با چین اقدام به دریافت تجربه دیگر تجار که پیش از این در زمینه واردات از چین مشغول بودند کنید، تجربه دیگر تجار بسیار ارزشمند است، انتخاب با خودتان است، می توانید ابتدا خودتان آزمایش کنید تا تبدیل به تجربه شود یا اینکه ابتدا از تجربه دیگران استفاده کنید و سپس آزمایش کنید، در حالت دوم قطعات سود واردات از چین برای شما خیلی بیشتر خواهد بود.

برای کسب بیشترین سود واردات از چین از تجربیات دیگران بهره ببرید.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

واردات-از-چین-چقدر-سرمایه-می-خواهد

در صورتی که خواستار واردات از چین می باشید و سرمایه زیادی ندارید بایستی دقت عمل زیادی داشته باشید که چه نوع کالایی را از چین وارد کنید، تجارت از دیرباز دارای ریسکی بالا می باشد اما با درایت و تحقیق و مشاوره با افراد با تجربه می تواند تجارت با چین را با ریسک کمتری انجام دهد.

واردات از چین با سرمایه کم نیز ریسک خود را دارا می باشد، چرا که مشخصاً فرد دارای سرمایه ای محدود است و در صورت آن که این تجارت دارای سودی قابل قبول نباشد ممکن ضرر های هنگفتی را باعث شود، بنابراین بایستی دانست که دقیقا چطور و به چه صورت و چه کالایی را از چین وارد کشور نمود تا ریسک آن به حداقل برسد.

خوشبختانه دولت چین برعکس کشور های دیگر با ایران روابط تجاریش را قطع نکرد و تجار ایرانی تقریبا می توانستند با روالی معمولی به تجارت با چین رسیدگی کنند، مقدار واردات ایران از چین در سال گذشته 5.8 میلیارد دلار رسیده است که حاکی از گسترش روز افزون تجارت ایران با چین می باشد. یک تاجر بیش از آنکه نیازمند سرمایه باشد، به اعتبار و تجربه نیاز دارد، معیاری که ارتباطی با سرمایه آن شخص یا شرکت ندارد، خیلی ها سرمایه دارند اما تجربه و همچنین اعتبار وارد شدن به عرصه تجارت با کشور های خارجه را ندارند و نمی توانند به سادگی وارد این عرصه شوند، اما تجاری در کشور ما وجود دارند با وجود آنکه در بحران های اقتصادی با کسری سرمایه و نقدینگی مواجه می شوند اما همچنان از اعتبار و منزلت بالایی همراه هستند.

نمی توان هیچ گونه رقمی را برای سرمایه اولیه واردات از چین یا حداقل سرمایه واردات از چین به اعلام کرد چرا که این مقدار حداقل سرمایه بستگی به نوع بیزینس و تجارتی که قصد وارد شدن به آن را دارید حاکی است با این وجود تعداد محدودی از کالا های واردات از چین را برای حداقل سرمایه مورد نیاز بررسی نموده ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مراحل واردات از چین

به طور کلی دو مرحله گزینش محصول و گزینش فروشنده آن محصول از مراحل اولیه واردات از هر کشوری به شمار می روند.

گزینش محصول

ابتدا باید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور چین و همچنین قوانین کشور ایران در مورد کالاهایی که مجوز برای واردات دارند، کالای مورد نظر را انتخاب کنید و سپس در مورد قیمت کالا در کشورهای دیگر و کشور خودتان و مدل های پرطرفدار آن جستجو کنید.

گزینش فروشنده

بعد از آن برای انتخاب فروشنده تحقیق نمایید. فروشنده ها در چین به، مونتاژ کننده ها، تولید کننده، شرکت های بزرگ و کوچک و شرکت های وارد کننده تقسیم می شوند. پس در اولین اقدام باید در رابطه با گروه کالایی خود تحقیق نمایید و ببینید که کالای شما در کدام یک از گروه های فوق قرار می گیرد. به طور مثال اگر کالای شما نوعی ماده اولیه است بهتر است آن را از تولید کننده ها و شرکت های بزرگ چینی خریداری نمایید که البته در این صورت باید نقدینگی شما نیز کفاف خرید در حجم زیاد را داشته باشد. در انتخاب فروشنده نیز شرکت سپاهان همراه می تواند به شما کمک کند.

مشخصات فنی و لیست قیمت

مشخصات فنی و لیست قیمت پس از گذراندن آن دو مرحله باید مشخصات فنی و لیست قیمت را از فروشنده دریافت نمایید. توجه داشته باشید که ممکن است فروشندگان چینی قیمت را بسیار بالاتر از آنچه هست به شما بگویند پس حتما در این مرحله به چانه زنی در بدست آوردن قیمت واقعی محصول نیاز خواهید داشت و همچنین سعی کنید قبل از خرید از فروشنده نمونه کالا دریافت کنید و به دقت مورد بررسی قرار دهید تا حائز استانداردهای کامل باشد.

اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالا

پس از رسیدن به توافق و دریافت پیش فاکتور باید اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور را نیز بررسی و مراحل آن را مطالعه نمایید و قوانین را نیز به خوبی رعایت کنید. همچنین باید تمام امور مربوط به واردات کالا از چین را بررسی و بودجه بندی کنید و در مورد پرداخت نهایی مبلغ کالا، با فروشنده، توافق کنید. در رابطه با نحوه ی حمل و نقل کالا و زمان حمل و تحویل بار نیز هماهنگی های لازم را انجام دهید. داشتن اطلاعات از استانداردهای واردات و مجوزها و اسناد حمل نیز بسیار مهم است. داشتن کارت بازرگانی برای دریافت تمامی اسناد “مانند پروفرما و دیگر اسناد” به نام خودتان لازم است.

دیگر مراحل

ثبت سفارش در وزارت بازرگانی، قبل از پرداخت و دریافت ایران کد به همراه مجوز های اولیه استاندارد و پیگیری تولید کالا و بازرسی قبل از انجام حمل و نقل، هماهنگی های حمل و نقل کالا، دریافت اسناد تامین ارز و اسناد بازرسی، دریافت مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط پس از ورود کالا، از مراحل دیگر واردات کالا از چین هستند. در این بین هزینه های حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا نیز به عهده شماست. بعد از ترخیص، کالای وارداتی شما به انبار حمل می شود و سپس تعهدات ارزی و مالیاتی را نیز باید پرداخت نمایید.

انواع کالاهای وارداتی از چین

انواع-کالا-وارداتی-از-چین

اما کالاهای وارداتی به کشور بر اساس تقسیم بندی گمرک در کتاب مقررات صادرات و واردات به ۲۱ قسمت و ۹۸ فصل دسته بندی شده اند که دلیل اصلی این دسته بندی اختصاص کدهای تعرفه به کالاها و شناسایی کالا ها بر اساس این کدها می باشد به صورتی که هر کد کالا مختص به کالای خاصی بوده و معرف کالا، حقوق ورودی آن و سایر مشخصات می باشد.

برخی از کالاهای چینی که بر اساس آمار رسمی گمرک به کشور وارد شده‌اند

  • سنگ مرمر، گوانت
  • سنگ کف و دیوار
  • آینه ماشین قاب شده
  • سیم خاردار
  • میخ، میخ سرپهن پونز
  • سوزن دو زندگی، رفوگری
  • ظرفشویی و روشویی
  • تیغه برای کارد و چاقو
  • دسته کارد و چاقو
  • مداد تراش و تیغه آن
  • لوله از فلز معمولی
  • قفسه بایگانی
  • گیره نامه
  • چوب ماهیگیری
  • قلاب ماهیگیری
  • استخوان، کاسه لاک پشت انواع شاخ
  • دکمه قابلمه، دکمه فشاری
  • زیپ یا دندانه از فلزات معمولی
  • مهرهای تاریخ زنی
  • جارو
  • چراغ رومیزی و کنار تخت
  • کارد با تیغه ثابت
  • بیل، بیلچه
  • موی انسان
  • روتختی
  • لوله و شلنگ از کائوچو و کلا نیزه سخت نشده بدون لوازم و ملحقات
  • واکس کفش
  • سنگ پا
  • خاک رس نسوز
  • کچاپ گوجه فرنگی و سایر سس های گوجه فرنگی
  • هلو شلیل، شفتالو
  • مرکبات
  • بادام زمینی
  • انواع میوه و پوست میوه
  • لوبیا
  • زردچوبه
  • دارچین بسته بندی
  • فلفل خرد نشده
  • گلابی تازه
  • گریپ فروت
  • پرتغال
  • موز
  • باقلا از نوع major
  • عدس
  • سیر
  • نخود فرنگی
  • تخم پرندگان
  • میگو
  • حلزون
  • روغن موتور
  • روغن صنعتی
  • عسل مصنوعی، کارامل و سایر قندها
  • کیف وجعبه کمک اولیه
  • کود حیوانی یا نباتی
  • نخ دندان
  • انواع شمع خمیربازی
  • حشره کش خانگی
  • مداد پاک کن
  • زغال چوب
  • قاب چوبی عکس
  • دفترچه مشق
  • قرقره ماسوره، دوک
  • دستمال و دستمال تزیینی

پر سودترین کالاهای وارداتی از چین

گوشي‌های هوشمند

import-smartphone-from-china

از آن جايي که هزينه توليد گوشي هاي هوشمند در چين بسيار کم است، به همين دليل واردات اين محصول از چين مي تواند بسيار ارزان و پر سود براي وارد کننده تمام شود.

لوازم تکنولوژی

لوازم وابسته به ابزارهاي الکترونيکي از جمله لپتاپ، گوشي يا گجت هاي ديگر در بازارهاي مختلف ارزش زيادي دارند. اين آيتم ها بطور عمده ساخته مي شوند، بنابراين هزينه توليد آنها ارزان است و به قيمت ارزاني مي توانيد تعداد زيادي از آنها بخريد. کمي نرخ اين اجناس را افزايش دهيد و سود بالايي از فروش آنها بدست آوريد.

بازي‌های فضاي باز

از آن جايي که هر روز بازي هاي متفاوتي ابداع مي شود، شما مي توانيد با انتخاب يکي از آن ها سود کلاني را به دست بياوريد.

کالاهای وارداتی یا صادراتی به سه دسته ذیل تقسیم بندی می‌شوند:

  • ۱- کالاهای مجاز: کالاهایی است که صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد (در حال حاضر عمده کالاها نیاز به مجوز ندارد).
  • ۲- کالاهای مشروط: کالاهایی است که صدور یا ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است (نظیر گندم یا آرد یا صدور کتب ، نشریات ، فیلم با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
  • ۳- کالاهای ممنوع : کالاهایی است که صدور یا ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام به اعتبار خرید و فروش یا مصرف ) و یا به موجب قانون ممنوع گردد. (مشروبات الکلی، گوشت خوک، اعضای بدن انسان)

لیست مواردی که بیشترین واردات ایران از چین بوده است به شرح زیر است:

  • لوازم یدکی
  • اسباب بازی
  • خودرو
  • لوازم الکترونیکی
  • سیگار
  • برنج
  • پوشاک
  • برنج
  • دستگاه آلات تولیدی
  • لوازم یدکی خودرو
  • شش محصول عمده کشاورزی و غذایی شامل برنج، کنجاله، ذرت دامی‌، روغن خام و سویا

استعلام قیمت تمام شده تا کشور مقصد جهت واردات

اطلاع از چگونگی فرایند تعیین قیمت نهایی یک کالا جهت واردات به کشورهای مورد نظر تجار و واردکنندگان نیز دغدغه ایست که باید بطور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. عدم اطلاع افراد واردکننده از نحوه قیمت نهایی کالا و بعضا متضرر شدن ایشان در این مسیر سبب بروز خساراتی غیر قابل جبران برای آنها شده که این مسئله خود از اهمیت بسزایی برخوردار است. یقینا مشورت با افراد متخصص و باتجربه در امر واردات کالا راهی است برای جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی که ممکن است در فرایند واردات برای افراد رخ دهد.

اکثر تجار و واردکنندگان ایرانی همیشه یک علامت سوال مشترک دارند و آن این است که قیمت تمام شده کالایی که من می خواهم وارد کنم از ابتدا تا زمانی که به دست من میرسد چقدر هزینه خواهد داشت؟

جواب این سوال و اینکه قیمت تمام شده هر کالایی در ایران به چه فاکتورهایی احتیاج دارد را در اینجا برایتان شرح می دهیم.

پارامترها و عوامل مختلفی در این پروسه تاثیرگذار بوده که دو گزینه تجربه و دسترسی به منابع واقعی تعیین قیمت نهایی کالا از مهمترین آنها است. اما موارد دیگری نیز در بدست آمدن قیمت تمام شده دخیل هستند مانند:

  • قیمت کالا در مبدا
  • هزینه های گمرکی مبدا
  • هزینه های حمل و نقل
  • هزینه های بانکی و بیمه
  • نرخ ارز
  • تعرفه گمرکی
  • مالیات
  • هزینه ثبت سفارش
  • هزینه مجوزهای احتمالی
  • هزینه بازرسی
  • هزینه های ترخیص
  • همچنین زمان تحویل کالا
  • قوانین وضع شده در زمان واردات
  • و…

حداقل سرمایه برای واردات کالا های بادوام (لوازم خانگی , موبایل , کامپیوتر و دیگر کالاهای مصرفی بادوام)

سرمایه واردات لوازم خانگی با توجه به تغییر دستور العمل های وزرات صنعت و معدن در زمینه واردات لوازم خانگی با دوام و اجبار بر اخذ نمایندگی مجاز لوازم خانگی و تایید وزارت امور خارجه و همچنین وزارت صنعت و معدن و تجارت در حال حاضر شرایط واردات لوازم خانگی سخت تر شده است و هر شرکتی نمی تواند به راحتی و فقط با خرید لوازم خانگی از چین وارد این عرصه شود چرا که واردات لوازم خانگی بادوام مانند  تلویزیون ، یخچال ،آب گرمکن ، کولر گازی ، لوازم برقی آشپزخانه مانند چای ساز ، قهوه جوش ، جاروبرقی ، بخارشوی ، کارواش خانگی ، اتو ، همزن برقی ، چرخ گوشت ، لباسشویی ، ماشین ظرفشوئی و سینما خانوادگی نیازمند این است پیش از حمل محموله از چین ابتدا ساکن نسبت به اخذ مجوز از وزارت صنعت و معدن و اتاق اصناف ایران نمایند تا از طریق این مجوزات بتوانند اقدام به ثبت سفارش کالا و اخذ مجوز واردات لوازم خانگی نمایند .

بنابراین حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات لوازم خانگی از چین مقدار 1 میلیون دلار می باشد برای شروع می باشد ، در صورتی که با مقادیر کمتر از این میزان اقدام به واردات لوازم خانگی نمایید با توجه به این که هزینه های خدمات پس از فروش و هزینه های اخذ مجوز واردات لوازم خانگی زیاد و زمان بر می باشد ، عملا توجیحی برای واردات لوازم خانگی نمی گذارد و شما بایستی حداقل سرمایه خود را 1 میلیون دلار در نظر بگیرید و چه بسا با سرمایه های بیشتر از این مقادیر می توانید با قدرت بیشتری وارد عرصه تجارت لوازم خانگی شوید .

شرایط واردات موبایل و کامپیوتر و تبلت و لب تاب نیز مانند واردات لوازم خانگی می باشد ، حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات موبایل 300.000 دلار و برای واردات کامپیوتر و تبلت حداقل سرمایه مورد نیاز 700.000 دلار می باشد ، چرا که واردات موبایل و کامپیوتر نیز نیازمند دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن و اتاق اصناف ایران می باشد .

حداقل سرمایه برای واردات خودرو و وسایل نقلیه سبک و سنگین

حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات خودرو 250.000 دلار است، حداقل بایستی اقدام به واردات 1 میلیارد تومان خودرو سواری نمایید تا بتوانید در این تجارت سود نسبتا مناسبی عایدتان شود، شک نکنید با سرمایه‌های کمتر اگر واردات عرصه تجارت و واردات خودرو شوید سودتان کمتر و امکان ضرر و زیان نیز حتی برایتان ممکن است، واردات خودرو بر اساس قوانین وضع شده نیازمند داشتن نمایندگی رسمی و اخذ گارانتی رسمی از نماینده آن و همچنین اسقاط تعدادی خودرو فرسوده بر اساس حجم موتوری ان می باشد .

 حداقل سرمایه برای واردات گندم ، شکر ، میوه و گوشت

سرمایه-برای-واردات-گندم-شکر-میوه-گوشت-غلات

واردات مواد غذایی مصرفی و اساسی کشور اصولا به دست عده ای سرمایه دار تراز درجه یک در کشور می باشد که افشا کردن دقیق سرمایه های هر یک از این تجار محرمانه می باشد ، اما با حدث و حدودی می توان اقرار کرد که شرکتی که اقدام به واردات گندم می کند حداقل برای میزانی معادل 20.000 تن بایستی ثبت سفارش کند تا توجیحی برای حمل دریایی فله از کشور مبدا که اصولا روسیه ، برزیل یا امارات می باشد داشته باشد ، بنابراین حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات گندم و شکر مبلغ 20 میلیون دلار می باشد تا بتوانید در این عرصه خودی نشان بدهید ، اگر چه که تجار دیگر در ارقام بیشتری اقدام به واردات مواد خوراکی اساسی کشور می کنند .

این رقم برای میوه و گوشت نیز حدوداً 10 میلیون دلار است ، یعنی در اولین سفارشتان برای واردات موز و یا گوشت برزیلی و یا نیوزلندی بایستی سرمایه ای حداقل برای با 10 میلیون دلار داشته باشید تا بتوانید واردات عرصه تجارت و واردات گوشت و واردات موز و دیگر میوه های گرمسیری شوید .

این رقم برای میوه و گوشت نیز حدوداً 10 میلیون دلار است ، یعنی در اولین سفارشتان برای واردات موز و یا گوشت برزیلی و یا نیوزلندی بایستی سرمایه ای حداقل برای با 10 میلیون دلار داشته باشید تا بتوانید واردات عرصه تجارت و واردات گوشت و واردات موز و دیگر میوه های گرمسیری شوید .

حداقل سرمایه برای واردات نهاده دامی (ذرت دامی و سویا دامی و کنجاله )

واردات-غذای-دامی-چین

حداقل سرمایه برای واردات نهاده های دامی شامل ذرت دامی ، سویا و لوبیا دامی و کنجاله و جو دامی مبلغی بین 1 تا 5 میلیون دلار می باشد , در صورتی که قصد واردات کنجاله داشته باشید بیشتر تامین کننده های کنجاله اعلام می کنند که حداقل مقدار فروش کنجاله یک کشتی 50.000 تنی خواهد بود که شما بایستی از آن شرکت خریداری کنید ، بنابراین حداقل سرمایه ذکر شده برای این موضوع حقیقت داشته و با سرمایه ای کمتر از این مقدار تقریبا واردات نهاده های دامی محال می باشد  نهاده های دامی اصولا نیازمند دانش قوی و تجربه ای کافی می باشد و در صورتی که حتی حداقل سرمایه آن را نیز فراهم کرده اید ، اما ابتدا ماجرا اقدام به بازار سنجی و روش های حمل و بیمه و پرداخت بروید تا از این تجارت بتوانید سودی نصیبتان شود .

حداقل سرمایه برای واردات مواد اولیه مانند مواد خام پتروشیمی

واردات-پتروشیمی-چین

مواد پتروشیمی مانند ABS ، PET PVC و دیگر مشتقات نفتی نیازمند حداقل سرمایه ای برای واردات می باشد، حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات مواد پتروشیمی 3 میلیون دلار می باشد تا بتوانید بصورت فله مقداری حداقلی از مواد پتروشیمی را وارد کشور کنید .

حداقل سرمایه برای واردات قطعات الکترونیک و ماشین آلات صنایع الکترونیک

-واردات -قطعات الکترونیک-ماشین آلات-چین

حداقل سرمایه برای واردات قطعات الکترونیک حدودا 10.000 دلار می باشد که می توانید در اولین بار با کمترین میزان اقدام به واردات قطعات الکترونیک نمایید،همچنین همین مقدار نیز برای واردات ماشین آلات ساده صنایع الکترونیک می باشد که البته ماشین آلات صنایع الکترونیک دارای رنج بسیار وسیعی می باشد که شاید تا چند ده میلیون دلار نیز تجهیزات و ماشین آلاتی را بتوان وارد نمود .

حداقل سرمایه برای واردات پوشاک و لباس و کفش و کیف

واردات-پوشاک-کیف-کفش

حداقل سرمایه برای واردات پوشاک با توجه به اینکه واردات پوشاک منوط به ثبت برند و داشتن کارت بازرگانی معتبر و همچنین اخذ مجوز واردات برای ثبت سفارش پوشاک از وزارت صنعت و معدن و تجارت دارد بالغ بر 500.000 دلار می باشد , البته در روش غیر قانونی واردات پوشاک با سرمایه های بسیار کمتری اقدام به واردات می کنند.

 

در قوانین مربوط به واردات کالا در مورد هر کالا و موارد و مدارکی نیاز می باشد توضیحاتی را ارئه داده ایم و گفتم هر کالا با توجه به نوع آن نیازمند یک سری مدارک و مجوز ها می باشد اگر میخواهید به پاسخ چگونه واردات کالا از چین داشته باشیم برسید باید از مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از چین برای کالای مربوطه آگاهی داشته باشیدبرای این امر کافی است با ما در تماس باشید.

۰۵۱۳۲۲۱۰۲۸۸

گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال (QZL) مفتخر است با سابقه ای بالغ بر ده سال و با دارا بودن شعب مختلف در مشهد، بندر عباس، دبی، گوانجو انواع خدمات بازرگانی از جمله مشاوره خرید، مشاوره حقوقی،مشاوره گمرکی و اعتبار سنجی شرکت های خارجی و حمل و ارسال منظم بار و خرده بار به صورت دریایی و هوایی را برای تجار و صنعتگران ایران اسلامی در سریعترین زمان و مناسب ترین هزینه ها انجام دهد.استفاده از آخرین مقررات بین المللی حمل و ترخیص کالا سبب شده تا کارشناسان ما بهترین و تخصصی ترین خدمات بازرگانی را به شما عزیزان ارائه دهند.در صورت نیاز به واردات کالا از چین و همچنین مشاوره در زمنه بهترین کالا برای واردات از چین میتوانید با ما در تماس باشید تا ما لیست کالا هایی که بیشترین واردات از چین را دارد در اختیار شما قرار دهیم.

۰۵۱۳۲۲۱۰۲۸۸