در جریان نبودن اتاق بازرگانی از لیست ممنویت واردات

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد اینکه اتاق بازرگانی در جریان لیست ممنویت واردات نبوده است، گفت: تصمیمات فوری باعث ریسک زیاد برای سرمایه گذاری خارجی می شود.
احتشام زاد گفت: اتاق بازرگانی اصلا در جریان لیست ممنویت واردات نبوده است و اینکه اصلا بر چه اساس این لیست تهیه شده معلوم نیست و گویا بر مبنای اشتباه در پشت درهای بسته تصمیم گیری های اشتباه صورت گرفته است.
وی افزود: در بیشتر کالا‌ها در حال حاضر اگر الزام ثبت سفارش و نیاز به ارز بانکی شان را حذف کنید در بهترین شرایط شاید بشود مثل سال قبل واردات انجام داد.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: کلیه تصمیم‌هایی که در بخشنامه‌های مختلف از سوی دولت گرفته می شود و باعث ملتهب شدن بازار شد ، می‌توانست در 3 بخشنامه عملیاتی به آسانی صورت گیرد که متاسفانه به دلیل نبودن کارشناس متخصص در این زمینه این کار انجام نشد.
احتشام زاد در مورد ممنوعیت واردات خودرو افزود: متاسفانه به دلیل دستکاری های دولت بازار خودرو ملتهب شده است و با این تصمیم جدید غیر قابل کنترل شده است و قربانیان این تصمیمات مردم و بخش خصوصی هستند.و با اینکه واردات خودرو 4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود ولی قربانی شرکت های شبه دولتی شده که هم در بخش قطعات و هم در بخش تولید خودرو فعال اند و این شرایط برای آنها رضایت بخش است.
عضو اتاق بازرگانی در مورد اینکه طبق گزارش سازمان‌های بین المللی بدترین پارامتر در زمینه کسب و کار و سه مشکل اصلی در کشور، کمبود نقدینگی، بروکراسی زیاد اداری و دولتی و نوسانات ارزی می باشد،گفت: متاسفانه به دلیل نوسانات در تصمیم گیری و تغییرات مکرر در تصمیمات ریسک سرمایه گذاری خارجی افزایش پیدا کرده است.
احتشام زاد گفت:هنگامی که آمریکا از برجام خارج شد،ما باید که با جذب سرمایه گذاری خارجی بتوانیم با این موضوع روبرو شویم ولی با این تصمیمات این دستاوردها را از دست می دهیم و سرمایه گذاری خارجی دچار ریسک زیادی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *