حساب ایرانیان بسته نشده است

رئیس بانک مرکزی در واکنش به ادعای بسته شدن حساب ایرانیان در بعضی کشورها به بهانه قانون کاتسا گفت: آغاز چنین اقدامی را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم .

آمریکا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها مرسوم به قانون کاتسا» را علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب نمود تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در مقابل آمریکا و متحدانش گفته  شده ‌است، مقابله نماید.

ولی‌الله سیف این موضوع را عصر یکشنبه بعد از دیدار با نایب‌رئیس مجلس چین و در پاسخ به این سوال مطرح کرد که میگویند حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس به دلیل اجرای قانون کاتسا بسته شده است.

سلیمی نایب‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امروز با اشاره به اجرای قانون کاتسا از مسدود نمودن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس خبر داده است.

سیف گفت: اینکه  چنین اقدامی شروع شده است را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم و خیلی زود است که این موضوع این‌طوراستنباط شود؛ ولی در مقابل اقدام‌های آمریکایی، ایران نیز اقداماتی انجام خواهد داد و اگر بخواهد عملیاتی شود، ایران به موقع از آن ابزارها استفاده می نماید.

سیف افزود: آمادگی ایران جهت انعقاد قرارداد پیمان پولی و بحث «سوآپ اگریمنت» را همانطور که اخیرا با ترکیه امضا کردیم به اطلاع طرف چینی رساندیم که از این ابزار می‌توان جهت تسهیل مبادلات بانکی با چین استفاده کرد.

بسته شدن حساب دانشجویان ایرانی در چین پیگیری می شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: چندی قبل شایعاتی درباره بستن حساب‌های دانشجویان ایرانی در چین عنوان شده بود که در این جلسه هم اشاره شد و نایب‌رئیس مجلس چین بیان کرد این مسئله را پیگیری می‌کند.

وی نقش چین برای ایران را راهبردی دانست و با تاکید بر این موضوع که افزایش همکاری‌ها به فضای بانکی گسترده‌تر نیازمند است، افزود: تسهیل روابط بانکی به تحقق سریع و آسان دیگر اهداف دو کشور کمک بسزایی میکند.

رئیس کل بانک مرکزی موضوع مذاکرات امروز ایران و چین را برای گسترش روابط بانکی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری مسئولان دو کشور موانع روابط بانکی با سرعت بیشتری رفع خواهد شد.

چن یو آن، نایب‌رئیس مجلس چین در این دیدارافزود: در نشست امروز درباره همکاری و تبادل نظر دستگاه‌های نظارتی و نظام بانکی بررسی‌هایی انجام شد و دو کشور برای توسعه همکاری‌ها رایزنی نمودند.

همچنین وی سطح روابط تجاری دو کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد که باید آنها را رفع نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *