تفاهم‌نامه همکاری راه‌آهن و گمرک در بندر آپرین

بندر خشک آپرین

تفاهم‌نامه راه‌آهن و گمرگ امضا شد.

در این تفاهمنامه دو طرف توافق کردند در زمینه استقرار گمرک در پایانه‌ها و مراکز لجستیک ریلی کشور و پیشبرد حمل‌ونقل چندوجهی در واردات و صادرات و ترانزیت کالا با یکدیگر همکاری کنند.

با امضای این تفاهم نامه راه‌آهن و گمرک در تأمین تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های گمرکی در مبادی ریلی کشور با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح برابر با قوانین و مقررات همکاری خواهند کرد.

در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سال جهش تولید طرفین موافقت کردند کارگروهی را متشکل از نمایندگان تام الاختیار تشکیل دهند تا در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه با یکدیگر همکاری لازم را به‌عمل آورند.

 مراکز مهم لجستیک کشور
بندر خشک آپرین

بندر خشک آپرین با بیش از 700 هکتار زمین در 20کیلومتری تهران در منطقه اسلام‌شهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز مهم لجستیک کشور است و با فعالیت پایانه‌های حمل‌ونقل ترکیبی آن ترخیص کالاهای وارداتی به کشور تسهیل می‌‌شود.

کاهش چشمگیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، حوادث و سوانح رانندگی و ترافیک جاده‌ای در اطراف کلان‌شهر تهران از بزرگترین مزیت‌های راه‌اندازی بندر خشک آپرین در این منطقه است. این بندر محل تقاطع خطوط ریلی شمال ــ جنوب و شرق ــ غرب است و با آغاز فعالیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در بندر آپرین، ترخیص کالاهای اساسی تسریع خواهد شد.

تفاهم‌نامه راه‌آهن و گمرک را سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مهدی میراشرفی رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران امضا کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *